Companii şi branduri globale iau măsuri în urma criticilor venite din China legate de protestele din Hong Kong, analizând riscurile de a nemulţumi consumatorii din cea mai populată ţară din lume, transmite Reuters.
Apple este ultima dintre companiile criticate în ultima perioadă, din cauza unei aplicaţii care a ajutat protestatarii din Hong Kong să urmărească deplasările poliţiei.
Iată cele mai recente cazuri ale unor companii americane şi europene care au fost nevoite să ia măsuri în probleme semnalate de consmatori, în legătură cu protestele din Hong Kong.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
APPLE
Producătorul iPhone a eliminat din oferta sa aplicaţia HKmap.live, afirmând că a fost folosită pentru a prinde în ambuscadă poliţia, precum şi BackupHK.live, o aplicaţie separată similară HKmap.live.
Apple aprobase aplicaţia săptămâna trecută, după ce o respinsese la începutul acestei luni. Publicaţia oficială a Partidului Comunist Chinez a calificat applicaţia ca fiind ”otrăvitoare” şi a deplâns că arată complicitatea Apple în susţinerea protestatarilor.
NIKE
Pantofii sport Houston Rockets şi alte produse au fost retrase din mai multe magazine Nike din oraşe chineze mari, pe fondul agitaţiei provocate de un tweet al directorul general al echipei în sprijinul protestelor anti-guvernamentale din Hong Kong.
VANS
Brandul Vans al VF Corp a retras ”un număr mic” de înscrieri într-o competiţie de design-uri de încălţăminte sport, între care unul care ar susţine protestele din Hong Kong.
TIFFANY
Producătorul de bijuterii a şters o reclamă de pe Twitter postată luni, care prezenta un model feminin care îşi acoperea cu mâna ochiul drept, gest interpretat de unele persoane că ar susţine protestatarii din Hong Kong.
O doctoriţă spitalizată după de a fost lovită în ochi în timpul protestelor din luna august a devenit un simbol al folosirii excesive a forţei de către poliţie.
Un purtător de cuvânt al Tiffany a spus că imaginea din reclamă a fost fotografiată în luna mai şi nu a avut rolul unei declaraţii politice.
ACTIVISION BLIZZARD
Divizia producătorului de jocuri video Blizzard Entertainment a anunţat marţi că a eliminat un jucător mascat de la jocurile electronice Hearthstone pentru o perioadă de un an, după ce acesta a cerut eliberarea Hong Kong-ului, într-un interviu acordat după joc.
ZARA
La începutul lunii septembrie, brandul spaniol de modă a emis un comunicat pe o reţea de socializare chineză, prin care şi-a exprimat sprijinul pentru suveranitatea Chinei, după ce o publicaţie din Hong Kong s-a întrebat dacă închiderea a patru magazine Zara, pe 2 septembrie, a fost făcută în sprijinul unei greve a studenţilor.
VERSACE
Brandul de modă italian, deţinut de Capri Holdings şi de directorul său artistic Donatella Versace, a exprimat scuze în luna august, după ce unul din tricourile sale a descris teritoriile Hong Kong şi Macao, deţinute de China, ca fiind ţări, atrăngând critici pe reţelele de socializare chineze.
GIVENCHY
În luna august, Givenchy, parte a grupului LVMH, a exprimat scuze pe reţeaua de socializare Weibo, tricourile sale fiindst criticate pentru că Hong Kong şi Taiwan au fost descrise ca ţări.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.