Românii îşi propun să călătorească mai mult în 2022 şi au în plan să organizeze între 2 şi 4 vacanţe în România şi 1-2 vacanţe în Europa, iar preţul şi locul de cazare influenţează cel mai mult decizia de cumpărare a unei vacanţe, arată un studiu realizat de Szallas Group, din care face parte platforma de rezervări hoteliere online Travelminit.ro, şi Nielsen IQ. potrivit acestuia, românii plătesc între 150 şi 350 lei pe camera dublă, iar preţurile vor creşte cu 5-10% în următorii 2 ani.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

"Au trecut aproape doi ani de pandemie, numeroase ordonanţe de urgenţă, restricţii, măsuri de stopare a răspândirii virusului, dar şi multe schimbări, planuri, strategii de adaptare continuă la „noul normal’’. Această perioadă tulbure produce în continuare schimbări în tot mai multe industrii, iar turismul şi comportamentul turiştilor nu fac excepţie. Creşterea considerabilă a disponibilităţii românilor de a călători, digitalizarea tot mai prezentă printre operatorii de turism şi schimbările esenţiale în ceea ce priveşte aşteptările şi priorităţile consumatorilor pentru anii următori sunt printre cele mai importante trenduri identificate în regiunea Europei Centrale şi de Est", arată datele companiei.

Românii vor merge anul acesta în mai multe vacanţe decât în perioada pre-pandemică şi îşi planifică maxim 4 vacanţe în ţară şi 2 vacanţe în afara tării.

În ciuda daunelor majore produse de coronavirus industriei turismului, potrivit celui mai recent studiu realizat de Szallas Group, din care face parte platforma de rezervări hoteliere online Travelminit.ro, şi Nielsen IQ, jucătorii din industrie din regiunea Europei Centrale şi de Est se arată optimişti cu privire la perioada următoare.

"Este un optimism moderat, alimentat de sondajele de opinie efectuate în ultima perioadă în rândul turiştilor din Ungaria, Cehia, Polonia şi România. Aceştia au arătat o disponibilitate crescută de a călători, statisticile prefigurând chiar o creştere a călătoriilor internaţionale în următorii 2-3 ani. Mai mult, conform studiului, 75% dintre români îşi doresc să călătorească mai mult decât în vremurile pre-pandemice în următorii 3-4 ani în destinaţii de peste hotare, peste 50% dintrerespondenţi declarând că vor să meargă de cel puţin două ori pe an în vacanţă. Un amănunt interesant, ce poate reprezenta o oportunitate pentru jucătorii din industria turismului din Europa Centrală şi de Est, este faptul că peste jumătate dintre turiştii chestionaţi au declarat că intenţionează să călătorească în cel puţin una dintre ţările din regiune, menţionând cel mai adesea state precum Ungaria, Croaţia şi Bulgaria", arată studiul.

Anularea gratuită a călătoriei, atenţie sporită la igienă şi posibilitatea de a schimba datele şederii planificate sunt printre preferinţele călătorilor şi post-pandemie.

„Proximitatea culturală şi geografică joacă un rol din ce în ce mai important în ultimii doi ani, astfel că asistăm la o creştere tot mai pronunţată a numărului de călătorii intraregionale, tot mai mulţi turişti din Europa Centrală şi de Est dorindu-şi să exploreze regiunea. Pentru a veni în întâmpinarea acestei cereri îmbucurătoare sesizată în ultima perioadă, Szallas Group şi-a concentrat eforturile pegăsirea unor parteneri strategici în regiune şi extinderea ofertelor de cazare din zone turistice cât mai ofertante pentru toate categoriile de consumatori”, a declarat József Szigetvári, directorul general al Grupului Szallas.

Studiul Szallas Group scoate în evidenţă şi faptul că, aproape în unanimitate, turiştii români vor să poată beneficia în continuare de posibilitatea de a-şi anula gratuit călătoria chiar şi în perioada următoare, după ce vom lăsa pandemia în urmă. În acelaşi timp, 97% dintre participanţii la studiu au declarat că vor pune în continuare preţ pe măsurile de igienă şi distanţare ce se aplică în unităţile de cazare în care plănuiesc să îşi facă vacanţa, iar 95% ar prefera să îşi poată schimba datele călătoriei fără a achita costuri suplimentare.

"Condiţiile de călătorie aduse în prim-plan de pandemie, precum vacanţe flexibile şi atenţia sporită la regulile de igienă şi distanţare socială rămân cuvintele cheie când vorbim de aşteptările călătorilor români în 2022. Preferinţe similare au fost remarcate în cazul turiştilor din toate cele patru ţări analizate în cadrul studiului menţionat. Cele mai importante aspecte care determină deciziile de rezervare ale turiştilor: locaţia unităţii de cazare, tariful şi nota de evaluare a cazării acordată de alţi oaspeţi", relevă studiul.

În ceea ce priveşte aspectele esenţiale de care turiştii ţin cont atunci când îşi rezervă cazările pentru vacanţe, lucrurile arată similar în regiunea Europei Centrale şi de Est, situaţia fiind similară cu perioada pre-pandemie. Ca şi până acum, călătorii ţin cont cel mai adesea de aceleaşi trei aspecte atunci când rezervă cazări în străinătate: locul în care se află cazarea (distanţa faţă de zona centrală, faţă de mijloacele de transport şi faţă de obiectivele turistice de care sunt interesaţi), preţul per noapte de cazare şi părerile altor oaspeţi cazaţi în locaţie anterior. La acestea se adaugă şi eventualele oferte promoţionale şi flexibilitatea în ceea ce priveşte politica de rezervări. Preferinţele acestea se regăsesc şi în topul turiştilor din Ungaria, Cehia şi Polonia, însă pentru cei din urmă şi accesul gratuit la internet wi-fi este un factor determinant în alegerea unităţii de cazare.

În cazul turiştilor români, aceste aspecte rămân aproape în totalitate neschimbate şi când vorbim despre călătoriile interne, în cazul turismului domestic apărând, totuşi, şi discuţia disponibilităţii unui loc de parcare la cazare. În schimb, pentru turiştii din Ungaria, posibilitatea de achiziţionare a unei cazări cu regim de mese de demipensiune se află pe primul loc în procesul decizional de rezervare, cei din Cehia sunt mai interesaţi de serviciile de SPA, parcare şi de posibilitatea de a lua micul dejun în locaţie decât de preţ, în vreme ce polonezii au preferinţe similare cu cele ale românilor.

Pandemia a facilitat digitalizarea şi în domeniul turismului. Cu toate acestea, doar un sfert dintre rezervările din România sunt efectuate online.

Nu în ultimul rând, conform experţilor Szallas Group, având în vedere că aproape toate procesele se întâmplă acum în online, atât furnizorii de cazare, cât şi clienţii care doresc să călătorească au investit în platformele, aplicaţiile şi abilităţile lor digitale. Cu toate acestea, în acest moment, doar 26% dintre rezervările efectuate de turiştii români se desfăşoară în mediul online, 40% preferând să facă rezervări de cazare la telefon. La polul opus se află Ungaria, unde peste 90% din rezervările interne sunt efectuate prin canale digitale, în vreme ce procentul de rezervări online din Croaţia este la 65%, Cehia 60%, iar Polonia 54%.

Fondată în Cluj-Napoca, compania Travelminit este unul dintre cei mai mari jucători pe piaţa rezervărilor hoteliere din România din 2017. Portofoliul Travelminit conţine 7.500 de unităţi de cazare (hoteluri, pensiuni, apartamente) din România active pe platformă şi acoperă o gamă largă de cazare în toată ţara (litoral, munte, destinaţii balneoclimaterice şi oraşe mari). În 2021, Travelminit raportează 13,5 milioane de euro vânzări în România şi 16 milioane de vizite.

Din 2020, Travelminit face parte din Szallas Group, care are în portofoliu 6 platforme majore în Centrul şi Estul Europei (România, Ungaria, Polonia, Cehia, Croaţia), cu vânzări de peste 150 milioane de euro şi peste 350 de angajaţi.

 

 


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.