O tranziţie completă la iluminatul cu LED în doar trei sectoare ale iluminatului public poate reduce costurile energetice cu până la 150 de milioane de euro în fiecare an, la nivel naţional, arată un studiu de Signify, fostul Philips Lighting, furnizor de echipamente şi soluţii de iluminat, potrivit căruia dintre cele peste 2 milioane de becuri utilizate pentru iluminatul rutier şi stradal din România, doar aproximativ 25% dintre ele au fost deja înlocuite cu tehnologia LED.
”O tranziţie completă la iluminatul cu LED în doar trei sectoare ale iluminatului public poate reduce costurile energetice cu până la 150 de milioane de euro în fiecare an, la nivel naţional. Scăderea consumului energetic anual cu 1.484 GWh s-ar putea traduce în diminuarea amprentei de carbon cu peste 510.000 de tone – echivalentul cantităţii pe care 23 de milioane de copaci o pot absorbi în decursul unui an”, arată studiul desfăşurat de Signify (fostul Philips Lighting, Euronext: LIGHT).
Derulat la începutul anului 2021, studiul evaluează piaţa de iluminat din 11 state est-europene – România, Bulgaria, Croaţia, Cehia, Estonia, Letonia, Lituania, Polonia, Slovacia, Slovenia şi Ungaria. Acesta analizează potenţialul beneficiilor în trei domenii specifice de aplicare: iluminatul rutier şi stradal, unităţile din sectorul medical şi segmentul educaţional.
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
20 noiembrie - Eveniment News.ro - Orașul meu - Acasă și la birou
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
”Odată cu creşterea populaţiei şi a urbanizării, cererea pentru serviciile de iluminat este în creştere. Implementarea tehnologiilor de iluminat inteligent şi a sistemelor conectate generează economii energetice şi oferă beneficii pe toate planurile – economie, cetăţeni şi mediu. Pe fondul preocupării pentru sustenabilitate, aş dori să atrag atenţia şi asupra modernizării clădirilor şi a infrastructurii, unde componenta de iluminat trebuie să deţină un loc important. Cred că acum, în contextul Green Deal şi PNRR, este un moment decisiv pentru România”, declară Răzvan Copoiu, CEO Signify România şi Europa de Sud-Est.
Tranziţia la iluminatul cu LED este una dintre cele mai simple proceduri de modernizare, pentru că nu necesită investiţii mari de capital, se poate face într-un interval scurt, asigură o recuperare rapidă a investiţiei şi costuri reduse de întreţinere, adaugă el.
În 2006, aproximativ 19% din consumul global de energie electrică se datora iluminatului stradal convenţional (lămpi fluorescente, cu sodiu sau incandescenţă). În urma trecerii treptate la soluţiile digitale, acesta a scăzut la 13% în 2018 şi se estimează că, până în 2030, prin continuarea procesului de „LED-ificare” şi a utilizării tehnologiei IoT, ponderea iluminatului va ajunge la 8%.
Dintre cele peste 2 milioane de becuri utilizate pentru iluminatul rutier şi stradal din România, doar aproximativ 25% dintre ele au fost deja înlocuite cu tehnologia LED, în timp ce în segmentul clădirilor din sistemul de sănătate există peste 640.000 de corpuri de iluminat convenţionale care trebuie actualizate, arată compania.
În sistemul educaţional, pe lângă reducerea costurilor, iluminatul şcolilor cu becuri LED înseamnă o îmbunătăţire a condiţiilor de învăţare şi a confortului ocular pentru elevi. Din aproape 5 milioane de corpuri de iluminat din şcolile şi universităţile din ţară, doar 8% au fost înlocuite cu becuri LED.
”Signify crede în potenţialul tehnologiei LED de a aduce un impact pozitiv asupra economiei, mediului şi societăţii româneşti. Sustenabilitatea este deja adânc înrădăcinată în ADN-ul companiei – din 2020, Signify are amprentă neutră de carbon pentru toate operaţiunile sale şi utilizează energie 100% regenerabilă. Mai mult decât atât, compania a evitat generarea deşeurilor în facilităţile de producţie şi a redus treptat plasticul din ambalajele produselor sale, urmând ca până la finalul lui 2021 să îl elimine complet”, menţionează compania.
Signify este lider global în domeniul iluminatului pentru piaţa profesională şi de consum şi al iluminatului care utilizează Internetul Lucrurilor. Vinde produse Philips, sisteme de iluminat conectat Interact şi servicii de date. A avut vânzări de peste 6,5 miliarde de euro în 2020 şi aproximativ 38.000 de angajaţi în peste 70 de ţări.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.