Branşamentul electric este o etapă esenţială pentru conectarea unui imobil, fie că este locuinţă, spaţiu comercial sau industrial, la reţeaua publică de electricitate. Procesul implică o serie de etape tehnice şi administrative care trebuie respectate pentru a asigura o conexiune sigură şi conformă cu reglementările în vigoare.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

În continuare, îţi vom prezenta tot ce trebuie să ştii privitor la documentele necesare şi paşii specifici care trebuie urmaţi în vederea obţinerii şi executării în siguranţă a branşamentului electric!

Paşi pentru realizarea branşamentului electric:

1.Colectarea şi Organizarea Informaţiilor

Primul pas este să colectaţi toate informaţiile despre locul unde se doreşte realizarea branşamentului şi să vă asiguraţi că aveţi acces la documentele esenţiale, cum ar fi actele de proprietate şi schiţele locului de amplasament. Acest lucru este necesar pentru întocmirea corectă a cererii de racordare.

2.Depunerea cererii tip de racordare şi a documentaţiei necesare

Este necesar să depuneţi o cerere oficială pentru tipul de racordare dorit la furnizorul de electricitate. Aceasta trebuie să includă toate documentele cerute, printre care planul cadastral, certificatul de urbanism, şi dovada de proprietate sau contractul de închiriere.Este de preferat, in cazul in care nu aveti cunostinte in domeniu, sa apelati la ajutorul unei firme atestate ANRE care sa intocmeasca aceasta cerere in numele dumneavoastra.

3.Primirea aprobării

După depunerea cererii şi a documentaţiei, operatorul va evalua solicitarea şi va verifica îndeplinirea tuturor condiţiilor de racordare. La finalul acestui proces, veţi primi o aprobare preliminară, necesară pentru următorii paşi.

4.Emiterea avizului tehnic de racordare (ATR)

Avizul tehnic de racordare este documentul emis de operatorul reţelei care detaliază specificaţiile tehnice pentru racordare şi stabileşte condiţiile necesare pentru execuţia lucrărilor. Acesta este unul dintre paşii esenţiali, deoarece fără ATR nu se poate continua cu proiectul tehnic şi lucrările de racordare.

5.Selectarea operatorului pentru proiectarea instalaţiei electrice

Odată obţinut ATR-ul, va trebui să selectaţi un operator sau o firmă autorizată pentru a proiecta si executa lucrarile evidentiate. Aceasta va elabora un proiect tehnic care respectă specificaţiile din avizul de racordare şi normele de siguranţă.

6.Execuţia lucrărilor pentru conexiunea la reţeaua electrică

În această etapă, echipa de electricieni autorizată va efectua lucrările de conexiune fizică a imobilului la reţeaua electrică. Acest lucru include instalarea cablurilor, contoarelor şi a altor echipamente necesare pentru funcţionarea branşamentului.

7.Realizarea dosarului de utilizare

După finalizarea lucrărilor, este necesar să apelati la o firma autorizata care sa elaboreze  dosarul de utilizare care include toate documentele tehnice şi administrative, precum şi procesele-verbale aferente lucrărilor de racordare. Dosarul este ulterior transmis operatorului reţelei.

8.Testarea şi punerea în funcţiune a branşamentului electric

După realizarea branşamentului, acesta va trebui testat pentru a se asigura că funcţionează corect şi că îndeplineşte toate cerinţele de siguranţă. Odată confirmate rezultatele pozitive ale testelor, branşamentul poate fi pus în funcţiune oficial.

9.Emiterea certificatului de racordare

Certificatul de racordare este documentul final care atestă că racordarea la reţeaua electrică a fost realizată conform normelor şi este pregătită pentru utilizare. Acesta este emis de operatorul reţelei după finalizarea cu succes a testelor şi a verificării dosarului.

10.Ultimul pas: facturarea şi regularizarea

Ultima etapă constă în facturarea costurilor aferente branşamentului şi regularizarea contului. La acest punct, imobilul este pregătit pentru a începe consumul de energie electrică în conformitatea contractului de furnizare.

Documente necesare pentru branşamentul electric:

Pentru a evita întârzieri în proces, asigură-te că ai la dispoziţie toate documentele necesare, inclusiv:

  • Act de identificare personală sau documente de înregistrare a companiei – pentru a verifica identitatea solicitantului;
  • Dovada proprietate sau contract de închiriere – pentru a demonstra dreptul legal asupra imobilului;
  • Plan cadastral – detaliile tehnice şi cadastrale ale locaţiei;
  • Certificat de urbanism – pentru a confirma destinaţia imobilului şi reglementările de urbanism;
  • Aprobare de amplasament de la operatorul electric – necesară în cazul în care amplasamentul afectează infrastructura publică;
  • Autorizaţie de construcţie – obligatorie pentru anumite tipuri de lucrări şi extinderi;
  • Specificare Tensiune şi putere dorită – detalii necesare pentru proiectarea şi dimensionarea branşamentului;
  • Schiţe de amplasament – schiţele detaliate ale locului de racordare.

Execuţia branşamentului electric este un proces tehnic şi administrativ complex care implică mai multe etape şi necesitatea anumitor aprobări. Având la îndemână toate documentele necesare şi urmând paşii descrişi, vei putea realiza branşamentul în mod eficient, evitând întârzierile sau refuzurile din partea autorităţilor.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.