Circa 78% dintre românii din mediul urban intenţionează să îşi petreacă sărbătorile de Paşte acasă, cu familia restrânsă, aproximativ două treimi dintre aceştia vor aloca peste 300 de lei pentru pregătirea meniului de Paşte şi până în 500 de lei pentru cumpărarea cadourilor, reiese dintr-un studiu desfaşurat de către agenţia de cercetare de piaţă iSense Solutions în perioada 20-22 aprilie.
“78% dintre românii din mediul urban plănuiesc să petreacă Paştele acasă, cu familia restrânsă, iar 13% tot acasă, însă cu rudele, respectând măsurile de siguranţă în vigoare. Aproximativ 9% au în plan concedii la munte, mare sau în alte locuri”, se arată în comunicat.
Pentru 35% dintre respondenţi, cel mai important obicei este să petreacă această perioadă cu familia şi să fie împreună, urmat de tradiţia vopsirii ouălor (17%) şi participarea la slujba de Înviere (15%). Cei care vor merge la slujba de Înviere au declarat că vor respecta distanţarea fizică şi vor încerca să evite locurile aglomerate, iar o parte nu vor sta toată noaptea la slujbă, aşa cum o făceau în anii trecuţi, potrivit studiului.
Când vine vorba despre cumpărături, românii din mediul urban au alocat un buget atât pentru masa de Paşte, cât şi pentru cadouri. 27% dintre aceştia au început să facă aprovizionarea cu o săptămână înainte de Săptămâna Mare, lăsând doar anumite cumpărături aproape de Paşte. Până la 300 de lei este bugetul alocat cumpărării de alimente în perioada sărbătorilor pascale pentru 30% dintre românii din mediul urban, respectiv între 300 şi 500 de lei pentru 34%, iar restul de 36% au în plan să cheltuiască peste 500 de lei.
În ceea ce priveşte locul de unde îşi fac cumpărăturile, pe primul loc sunt hipermarket-urile, în rândul cărora magazinele Lidl, Kaufland şi Carrefour sunt primele opţiuni, în timp ce 24% dintre românii din mediul urban au declarat că îşi fac aprovizionarea şi din piaţă.
Şi pentru că vorbim despre păstrarea şi respectarea unor tradiţii şi obiceiuri, precum şi despre activităţile premergătoare sărbătorilor pascale, 40% dintre respondeţii studiului au declarat că au început deja să facă curaţenia de Paşte.
Pentru pregătirea mesei, românii din mediul urban, declară că au în meniu preparate tradiţionale. În topul preferinţelor se află ouăle roşii (79%) şi cozonacul (50%).
În ceea ce priveşte cadourile oferite sau primite de Paşte, aproximativ jumătate dintre români au declarat că vor pregăti cadouri familiei şi apropiaţilor. Pentru trei sferturi dintre aceştia iepuraşul de Paşte vine cu un buget de cel mult 500 lei pentru cumpărarea cadourilor.
Datele provin din 2 studii: studiul Omnibus iSense Solutions, realizat în perioada 20-22 aprilie, pe un eşantion de 500 de respondenţi cu vârsta între 18-65 de ani, din mediul urban, utilizatori de Internet şi din comunitatea online iSense Modern Consumers - comunitate ce cuprinde 50 de persoane cu vârsta între 18 şi 55 de ani, din mediul urban, datele fiind culese în decursul lunii aprilie 2021.
Fondată în 2014, iSense Solutions oferă servicii de cercetare de piaţă.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.