Grupul L’Oréal ar putea evita efectele cele mai dure ale războiului tarifar cu SUA, a declarat CEO-ul său, Nicolas Hieronimus, într-un interviu pentru CNBC. Acesta a avertizat, totuşi, că impactul preţurilor ar putea afecta consumatorii, transmite CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Hieronimus a afirmat că nu este ”prea îngrijorat” de efectul tarifelor impuse de administraţia de la Casa Albă asupra L’Oréal, deoarece majoritatea produselor vândute în SUA sunt fabricate chiar în această ţară. Totuşi, unele produse de lux, precum parfumurile, sunt exportate din Europa.

”În prezent, această categorie nu este supusă tarifelor. Dacă vor fi introduse? Ei bine, vom găsi soluţii. Avem putere de stabilire a preţurilor şi există şi efectul valutar – dolarul este mai puternic,” a explicat CEO-ul.

El a adăugat că tarifele sunt gestionabile ”atât timp cât nu devin un război comercial global”.

Reacţia la noile tarife impuse de Trump

Comentariile lui Hieronimus vin după ce fostul preşedinte Donald Trump a impus tarife de 25% pe importurile din Canada şi Mexic şi tarife de 10% pe produsele chinezeşti, încercând să reducă deficitul comercial al SUA. Washingtonul a ameninţat şi cu impunerea de taxe suplimentare asupra importurilor din Europa.

Performanţa L’Oréal

L’Oréal, care deţine branduri precum Maybelline, Garnier şi La Roche-Posay, a avut un an 2024 solid, într-o piaţă a frumuseţii aflată în normalizare. Cu toate acestea, compania a dezamăgit în ultimul trimestru, când vânzările like-for-like au crescut cu doar 2,5%, în scădere faţă de trimestrul anterior.

În Statele Unite, vânzările din T4 au fost slabe, nereuşind să compenseze scăderea cererii din China. Cu toate acestea, Hieronimus rămâne optimist în privinţa perspectivelor de creştere din America de Nord în 2025:

”Fundamentele economiei sunt solide. Avem doar 13% cotă de piaţă, aşa că nu depindem doar de creşterea pieţei, ci şi de capacitatea noastră de a atrage noi consumatori.”

Rezistenţă pe piaţa europeană

Performanţa L’Oréal în Europa a rămas puternică, regiunea fiind cel mai mare contributor la creşterea din 2024, cu vânzări like-for-like în creştere cu 8,2%.

Cu toate acestea, Hieronimus consideră că Uniunea Europeană este prea concentrată pe reglementări şi nu suficient pe inovare:

”Cred şi sper – şi asta percep din întâlnirile mele cu politicienii europeni – că noua administraţie Trump şi accentul său pe competitivitate vor fi impulsul necesar.”

Provocările din China

China a fost un motor de creştere pentru L’Oréal şi multe companii de lux în ultimii ani, dar cererea a scăzut din cauza mai multor factori, inclusiv: campanii anti-corupţie, pandemia de COVID-19, inflaţia, încetinirea cererii interne, tulburările geopolitice globale.

Hieronimus nu se aşteaptă la o revenire semnificativă în 2025, dar este optimist pe termen lung:

”Nu cred că acest an va aduce schimbări majore faţă de 2024, dar sunt convins că vom primi veşti bune din China în lunile şi anii următori.”

Concurenţă şi inovaţie

L’Oréal, cel mai mare producător de cosmetice din lume ca venituri şi capitalizare bursieră, se confruntă cu o concurenţă tot mai mare, atât din partea grupurilor de lux precum Hermès şi Kering, care îşi lansează propriile linii de beauty, cât şi din partea startup-urilor digitale, care atrag clienţi prin reţelele sociale.

Hieronimus pariază pe inovaţie pentru a menţine L’Oréal în top:

”În fiecare an, 10-15% din veniturile noastre provin din produse noi. Trebuie să surprindem şi să încântăm consumatorii. Nimeni nu ne spune că are nevoie de un nou ruj lucios sau de o vopsea de păr mai strălucitoare – cererea trebuie stimulată prin inovaţie.”

După achiziţia unei participaţii de 10% în Galderma, specialist în proceduri estetice injectabile, L’Oréal explorează piaţa clinicilor de estetică din America de Nord şi China. CEO-ul a precizat că decizia de a investi mai departe va fi luată ulterior, subliniind importanţa „observării şi înţelegerii pieţei” înainte de a lua măsuri.

L’Oréal se pregăteşte, de asemenea, să facă anunţuri importante despre nutricosmetice în cursul acestui an.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.