Producătorul auto Stellantis şi grupul sud-corean Samsung vor construi o a doua fabrică de baterii pentru vehicule electrice în Kokomo, Indiana, oraşul natal al preşedintelui sindicatului american United Auto Workers, Shawn Fain, transmite Reuters.
Liderul sindical negociază dur, în prezent, cu producătorii auto din Detroit General Motors, Ford Motor şi Stellantis, compania mamă a Chrysler, pentru reprezentarea sindicală a noilor fabrici de baterii.
Stellantis şi Samsung au declarat că a doua lor fabrică comună de baterii din Indiana este programată să se deschidă în 2027 şi ar putea angaja 1.400 de lucrători.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Cele două companii ar avea o capacitate de producţie anuală combinată de 67 de gigawaţi oră (GWh) la locul de producţie din Indiana, a spus Samsung SDI, într-un comunicat.
Prima fabrică comună urmează să înceapă producţia în primul trimestru al anului 2025.
Anunţul vine în timp ce Stellantis, grup care reuneşte mărcile de camionete Chrysler, Jeep şi Ram din Detroit, face faţă pierderilor rezultate din aproape patru săptămâni de greve ale United Auto Workers la o fabrică Jeep din Toledo, Ohio şi la depozitele de piese din Statele Unite.
Fain, care s-a alăturat UAW în calitate de muncitor la una dintre uzinele de propulsie Kokomo ale Chrysler, cere ca Stellantis, General Motors şi Ford să-şi includă fabricile de baterii pentru vehicule electrice în cadrul acordurilor-cadru ale sindicatului cu producătorii de automobile.
Stellantis şi Ford au rezistat până acum, spunând că întreprinderile producătoare de baterii sunt entităţi separate, care au nevoie de costuri mai mici cu forţa de muncă.
GM a fost de acord, vinerea trecută, să-şi aducă operaţiunile de baterii în joint venture sub contractul său principal de muncă, dar UAW şi producătorul de automobile nu au dezvăluit detalii despre acord, inclusiv cât vor fi plătiţi lucrătorii fabricii de baterii.
Muncitorii reprezentaţi de UAW de la fabrica de baterii GM din Lordstown, Ohio, în august, au câştigat majorări în medie de 25% şi acum câştigă 20 de dolari pe oră, încă cu mult sub salariul maxim de 32 de dolari pe oră de la fabricile de asamblare ale GM.
Pentru Stellantis, o a doua fabrică de baterii din SUA va ajuta compania să respecte regulile de producţie internă ale Legii de reducere a inflaţiei din SUA, care guvernează subvenţiile federale pentru vehicule electrice.
Luna trecută, Samsung SDI a declarat că intenţionează să investească 2.700 miliarde de woni (2,01 miliarde de dolari) pentru a construi cea de-a doua fabrică mixtă de baterii cu Stellantis.
Stellantis, ale cărei mărci includ Peugeot, Jeep, Ram, Alfa Romeo, Citroen şi Opel, a anunţat că va atinge 100% vânzări de maşini electrice în Europa şi 50% mix electric de maşini şi camionete uşoare în SUA până în 2030.
Pentru a realiza acest lucru, a spus că vrea să asigure o capacitate de producţie a bateriilor de aproximativ 400 GWh.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.