Declaraţia de război a lui Elon Musk împotriva Apple, într-o serie de tweet-uri de luni, oferă Spotify şi producătorului Fortnite Epic Games un aliat puternic pentru a ataca gigantul tehnologic peste comisionul de 30% perceput de App Store, transmite Reuters.
Musk a criticat comisionul pe care Apple îl percepe dezvoltatorilor de software pentru achiziţiile în aplicaţie şi a postat o meme în care sugerează că este dispus ”să meargă în război” în loc să plătească acel comision.
Musk a mai sugerat că Apple a ameninţat că va bloca Twitter din magazinul său de aplicaţii, deşi nu a explicat de ce.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Spotify a depus anterior plângeri antitrust împotriva producătorului de iPhone-uri din Europa, iar Epic Games a dat în judecată Apple în Statele Unite în 2020.
De la cumpărarea Twitter luna trecută, Musk a dezvăluit planuri de a percepe utilizatorilor 8 dolari pe lună pentru verificarea pe platforma de socializare, pentru a-şi spori profitabilitatea şi a evita falimentul.
O reducere de 30% a abonamentului ar afecta mult planul.
Comisia Europeană a investigat dacă regulile Apple pentru dezvoltatorii de aplicaţii încalcă regulile sale după ce Spotify a depus un dosar antitrust împotriva Apple în 2019.
Apple riscă o amendă de până la 10% din cifra de afaceri globală dacă va fi găsit vinovată de încălcarea normelor antitrust ale UE.
Luke Suddards, analist la firma de investiţii Finimize, a declarat că Apple ”joacă un joc periculos” ameninţând că va exclude Twitter din App Store.
”Dacă Twitter va fi exclusă, ar putea fi un alt proces în curs de dezvoltare.
L-am văzut pe Elon Musk folosind instanţele în mod eficient în timpul achiziţiei Twitter şi nu ar fi surprinzător dacă ar urma aceeaşi strategie acum.”
La începutul acestei luni, producătorul de jocuri video Epic Games a cerut unui complet de apel federal format din trei judecători din SUA să anuleze părţi dintr-o hotărâre antitrust a instanţei inferioare care a favorizat în mare măsură Apple şi afacerea sa de plăţi în App Store.
Apple a spus că comisioanele pe care le primeşte îl ajută să finanţeze recenzii ale aplicaţiilor, pentru a se asigura că utilizatorii nu sunt expuşi la aplicaţii frauduloase, pornografice sau care invadează confidenţialitatea.
"Apple continuă să dezavantajeze concurenţii, iar impactul este uriaş - asupra consumatorilor, dezvoltatorilor de aplicaţii şi acum, autorilor şi editorilor. Fără factorii de decizie politică, nimic nu se va schimba", a scris pe Twitter CEO-ul Spotify, Daniel Ek, luna trecută.
Musk, care era în proces de cumpărare a Twitter în acel moment, a scris ”îngrijorător”, ca răspuns la postarea lui Ek.
Dar unii analişti sunt îngrijoraţi de faptul că lupta cu Apple ar putea îndepărta mai mulţi utilizatori de Twitter.
”În timp ce Musk încearcă să reaprindă lupta continuă dintre Apple şi dezvoltatori, toată această negativitate îi va îndepărta pe utilizatorii de Twitter”, a declarat Paolo Pescatore, analist la PP Foresight.
”Oamenii nu îşi vor abandona iPhone-urile... Au fost obişnuiţi să se înscrie la diferite servicii sociale, dar folosesc doar un telefon la un moment dat”, a spus el.
Apple, Twitter şi Spotify nu au răspuns imediat solicitărilor de comentarii.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.