Sphera Franchise Group (SFG), grupul de companii care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România iar nivel internaţional, restaurante KFC la Chişinău, Republica Moldova şi în Italia, raportează vânzări consolidate de peste 1 miliard de lei în anul 2021, în creştere de 41% comparativ cu anul 2020. Grupul a încheiat anul 2021 cu un profit de exploatare în restaurante de 85,7 milioane lei, o creştere de 74% faţă de 2020.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Sphera Franchise Group raportează vânzări consolidate de peste 1 miliard lei în anul 2021, o realizare istorică pentru grup, reprezentând o creştere de 41% comparativ cu anul 2020”, anunţă grupul.

La rezultatul istoric de peste 1 miliard de lei înregistrat în 2021, vânzările din România au contribuit cu 87% adică 873,7 milioane lei, cele din Italia cu 11% (114,1 milioane lei), iar Republica Moldova cu 1% (12,4 milioane lei). Cea mai mare contribuţie la vânzările totale a avut-o KFC, prezent pe cele trei pieţe de activitate ale grupului, cu o pondere de 86% (861,5 milioane lei), urmat de Pizza Hut cu 9% (90 milioane lei) şi Taco Bell care a contribuit cu 5% (48,8 milioane lei).

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Vânzările consolidate ale grupului în trimestrul 4 s-au ridicat la 271,6 milioane lei, ceea ce înseamnă o creştere de 30% comparativ cu acelaşi trimestru al anului 2020. Vânzările generate de KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România în ultimul trimestru al anului 2021 au contribuit cu 231,1 milioane lei, în creştere cu 24% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2020. KFC a generat venituri în valoare totală de 234,1 milioane lei (creştere de 28% faţă de T4 2020), Pizza Hut – 24,7 milioane lei (creştere de 55% faţă de T4 2020) şi Taco Bell – 12,7 milioane RON (creştere de 44% faţă de T4 2020).

„2022 este un an pe care îl aşteptăm cu nerăbdare deoarece marcăm o serie de evenimente importante pentru Sphera Franchise Group: aniversarea a 25 de ani de existenţă a KFC în România şi inaugurarea celui de-al 100-lea restaurant KFC pe plan local, 5 ani de la listarea la Bursa de Valori Bucureşti a Sphera şi tot 5 ani de la lansarea Taco Bell în România. Ultimii doi ani au fost marcaţi puternic de pandemia globală, însă echipele noastre de pe toate cele trei pieţe au reuşit să obţină rezultate excepţionale, în ciuda contextului dificil. Suntem pregătiţi să scriem o nouă pagină în istoria Sphera Franchise Group, cu rezultate foarte bune pentru toate mărcile şi pe toate pieţele de activitate”, a declarat Călin Ionescu, CEO Sphera Franchise Group.

Vânzările prin canalele de livrare proprii, precum şi prin platformele de comenzi online ale agregatorilor au reprezentat 30% în trimestrul 4, adică 82,3 milioane lei, ce reprezintă o creştere de 6 puncte procentuale faţă de T3.

“Rezultatele înregistrate în trimestrul 4 au contribuit semnificativ la rezultatul întregului an, astfel încât am încheiat anul 2021 cu vânzări consolidate în valoare de peste 1 miliard lei, o realizare istorică pentru grup. Suntem mulţumiţi de rezultatele înregistrate anul trecut, în special într-un context foarte solicitant, care, pe lângă pandemia de COVID-19, a inclus şi creşterea inflaţiei, precum şi provocări pentru lanţul de aprovizionare. Simţim că ieşim din această pandemie mai puternici ca oricând şi că am îmbunătăţit semnificativ modelul nostru de operare în aceşti ultimi doi ani. Poziţia noastră de numerar este puternică, planurile noastre de dezvoltare pentru 2022 rămân ambiţioase şi suntem încrezători în performanţa noastră în acest an. Ne bucurăm că acţionarii noştri ne sprijină şi, prin urmare, au aprobat la începutul acestei luni distribuirea de dividende în valoare de 35 milioane lei, sumă care va fi plătită pe 30 mai 2022”, a declarat Valentin Budeş, CFO Sphera Franchise Group.

În ceea ce priveşte performanţa individuală, în 2021 toate brandurile de pe toate cele trei pieţe de activitate şi-au îmbunătăţit performanţa faţă de 2020 – vânzările Taco Bell au crescut cu 65%, KFC Moldova cu 43%, KFC România cu 39%, KFC Italia cu 49% şi Pizza Hut cu 32%.

Grupul a încheiat anul 2021 cu un profit de exploatare în restaurante de 85,7 milioane lei, o creştere de 74% faţă de 2020.

Pe parcursul anului 2021, grupul şi-a îmbunătăţit controlul costurilor, deoarece cheltuielile în restaurante au crescut într-un ritm mai lent decât vânzările. Cheltuielile în restaurante s-au ridicat la 917,2 milioane lei, determinate de o creştere cu 50% în salariile şi beneficiile angajaţilor, care au ajuns la 225,9 milioane lei, şi o creştere cu 41% a costurilor cu alimente şi materiale, care au ajuns la 327,6 milioane lei – ambele poziţii punând cea mai mare presiune din cauza mediului general inflaţionist resimţit de-a lungul anului 2021. Chiria a crescut cu 24% atingând 72,5 milioane lei, datorită numărului mai mare de restaurante operate, totuşi, pe parcursul întregului an, grupul a continuat renegocierile chiriilor în Italia, precum şi pentru locaţiile Pizza Hut din România.

În total, în 2021, grupul a reuşit să obţină reduceri de chirie de 3,8 milioane lei, o treime din reducerile care au fost obţinute în 2020 (11,6 milioane lei). Redevenţele au crescut cu 45%, până la 60 de milioane de lei, în timp ce costurile de publicitate au crescut cu 60%, până la 52,9 milioane de lei, deoarece activitatea de marketing a fost redusă în 2020 din cauza pandemiei. Alte cheltuieli de exploatare au crescut cu 29%, ajungând la 141,7 milioane lei, determinate, in principal, de cheltuielile cu terţii (81,2 milioane lei) şi utilităţile (29 milioane lei).

Cheltuielile cu terţii, care constau în principal din taxele datorate platformelor de livrare, au crescut cu 42% faţă de 2020; cu toate acestea, începând cu trimestrul 3 2021, grupul a compensat o parte din aceste costuri prin creşterea preţurilor produselor vândute cu livrare, atenuând astfel o mare parte a efectului pe care l-a avut asupra rezultatului final creşterea vânzărilor cu livrare.

FTSE Russell a anunţat că acţiunile SFG vor fi incluse, începând cu 21 martie 2022, în indicii FTSE Russell pentru pieţe emergente si dezvoltate, indicele FTSE Global Micro Cap.

În data de 4 februarie 2022, în cadrul Adunării Generale Ordinare a Acţionarilor Sphera, a fost ales un nou Consiliu de Administraţie format di Silviu-Gabriel Cârmaciu, Mihai Ene, Lucian Hoancă, Răzvan Lefter şi Georgios Repidonis, mandatul fiind valabil până la 30 mai 2023.

De asemenea, acţionarii au aprobat distribuirea de dividende în valoare totală de 35 milioane lei, din profitul nedistribuit al anului 2020. Dividendul brut pe acţiune este de 0,9021 lei. Data ex-dividendului este 6 mai 2022, data plăţii fiind 30 mai 2022.

Sphera Franchise Group a realizat anul trecut planul de dezvoltare agreat cu francizorul Yum! şi a deschis 12 restaurante noi, dintre care 6 restaurante KFC în România, 2 restaurante KFC în Italia, 3 restaurante Pizza Hut şi 2 restaurante Taco Bell, în România.

Astfel, la finalul anului trecut, Sphera opera 170 de restaurante, cu 12 restaurante mai mult faţă de finalul anului 2020, dintre care 148 în România (92 KFC, 22 Pizza Hut, 19 Pizza Hut Delivery şi 13 restaurante Taco Bell, 1 restaurant Paul şi 1 subfranciză PHD), 20 restaurante KFC în Italia şi 2 restaurante KFC în Moldova. Grupul are peste 4.700 de angajaţi.

 

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.