Încrederea germanilor în economie este în scădere din cauza accelerării inflaţiei şi a creşterii numărului cazurilor de Covid-19, care îi face să ezite să facă cheltuieli, potrivit unui sondaj efectuat de institutul GfK, citat de Reuters.
Indicele privind încrederea consumatorilor, calculat de institutul GfK pe baza intervievării a 2.000 de germani, a scăzut la -1,2 puncte pentru luna septembrie, de la un nivel revizuit de -0,4 puncte luna trecută.
Analiştii intervivaţi de Reuters anticipau un nivel de -0,7 puncte al indicelui referitor la încrederea consumatorilor.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
”Preţurile au crescut rapid de la jumătatea acestui an. Acest lucru are un efect descurajator pentru încrederea consumatorilor”, a afirmat Rolf Buerkl, expert în comportamentul consumatorilor la GfK, într-un comunicat.
Indicele anual armonizat al preţurilor de consum a urcat cu 3,1% în iulie, atingând un maxim al ultimilor 13 ani şi alimentând discuţiile dacă creşterea costului vieţii va persista.
O creştere a numărului de infecţii cu noul coronavirus şli ritmul mai lent al vaccinărilor au influenţat la rândul lor aşteptările oamenilor referitoare la perspectivele economice şi au afecta disponibilitatea oamenilor de a face cumpărături, a adăugat Buerkl.
Germania a raportat miercuri 11.561 dee caxuri noi de infecţii Covid-19 şi o incidenţă pe şapte zile de 61,3 la 100.000 de oameni, potrivit datelor institutului pentru boli infecţioase Robert Koch.
Circa 59,4% din populaţia germană este vaccinată complet, iar aproximativ 64,4% au primit cel puţin o doză de vaccin.
Studiul a fost realizat în perioda 5-16 august 2021.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.