Retailerul chinez de modă rapidă Shein a declarat că va investi 250 de milioane de euro timp de cinci ani în Marea Britanie şi Europa, în timp ce se luptă cu criticile la adresa modelului său de afaceri bazat pe livrarea de haine şi accesorii ieftine din fabrici din China, direct către cumpărătorii din întreaga lume, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Shein, care se pregăteşte pentru o posibilă listare la Londra, se aprovizionează deja cu unele haine din fabrici din Turcia, deşi marea majoritate a produselor sale sunt fabricate de aproximativ 5.400 de furnizori, în principal din Guangzhou, China.

Asociaţiile din industria textilelor şi politicienii din Europa au acuzat Shein că erodează industriile locale, inundând piaţa cu articole de îmbrăcăminte la preţuri cu care fabricile şi comercianţii cu amănuntul nu pot concura, parţial ca urmare a utilizării unei scutiri de taxe pentru pachetele de mai puţin de 150 de euro care intră în Uniunea Europeană.

Evenimente

11 septembrie - Maratonul Impactul fiscalitații în economie. Parteneri: ARB, CEC Bank, CITR.
24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro E-Commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a - Parteneri: CEC Bank, ContentSpeed
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-a. Parteneri: Raiffeisen Bank

O reducere fiscală similară în Marea Britanie este pentru pachetele care valorează mai puţin de 135 de lire sterline (173 USD).

UE discută despre eliminarea limitei ca parte a unui proiect de reformă vamală propus de Comisie în mai 2023.

Shein a declarat marţi că a alocat 50 de milioane de euro pentru ”potenţiale investiţii în cercetare şi dezvoltare sau unităţi-pilot de producţie Shein în Europa sau Marea Britanie”, precum şi iniţiative pentru a ajuta mărcile şi designerii din regiune să ajungă pe o piaţă mai mare prin intermediul pieţei Shein.

Shein, cunoscută pentru topurile sale de 5 dolari şi rochiile de 10 dolari, a înregistrat vânzări de aproximativ 45 de miliarde de dolari în 2023 şi a fost evaluată la 66 de miliarde de dolari într-o rundă de strângere de fonduri de anul trecut.

Vorbind cu Reuters, preşedintele executiv al Shein, Donald Tang, a refuzat să ofere mai multe detalii despre locurile de unde vrea compania să înceapă să se aprovizioneze.

Compania ”ţine opţiunile deschise”, a spus el, dar a remarcat că facilităţile vor fi cel mai probabil furnizori, nu deţinute şi operate de Shein.

El a spus că ponderea produselor Shein fabricate în Turcia este în prezent nesemnificativă în comparaţie cu China, dar creşte rapid.

Shein a mai spus că va aduce mai mulţi artişti şi designeri din Marea Britanie şi europeni în programul său de incubare.

Anunţul vine în momentul în care compania trebuie să se adapteze la noile reguli ale Uniunii Europene menite parţial să se asigure că platformele online nu încalcă legea proprietăţii intelectuale.

Shein, fondată în China, a mai spus că lansează ”un fond de circularitate”, cu o investiţie iniţială de 200 de milioane de euro, pentru a sprijini startupurile şi întreprinderile din întreaga regiune care dezvoltă tehnologii de reciclare a textilelor.

”Având în vedere amploarea şi acoperirea Shein... Shein poate deveni un catalizator pentru adoptarea pe scară largă a acestor soluţii în industrie”, a spus Tang. Aceasta invită întreprinderile, instituţiile financiare şi fondurile suverane să coinvestească în fond.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.