Operatorul de telecomunicaţii Digi Communications NV a realizat în 2020 un profit net de 16,35 milioane euro, de două ori şi jumătate mai mic faţă de 2019 (40,58 milioane euro), în timp ce veniturile au crescut cu 8%, la 1,28 miliarde euro, de la 1,18 miliarde euro în 2019. România şi Spania sunt principalii contribuabili la creşterea globală a grupului, arată grupul.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

"Digi Communications NV, unul dintre grupurile de comunicaţii electronice de top, care operează pe pieţele din România, Ungaria, Spania şi Italia şi compania-mamă a RCS&RDS (România), a înregistrat venituri de 1,3 miliarde de euro, la finalul anului 2020, conform rezultatelor financiare anuale preliminare neauditate ale companiei, publicate marţi, 23 februarie 2021. În 2020, veniturile companiei au crescut cu 8,1% faţă de perioada anterioară (1,2 miliarde de euro la 31 decembrie 2019). EBITDA ajustată de 480 milioane de euro (inclusiv IFRS 16) a marcat o creştere de 7,5 % comparativ cu anul precedent (446 milioane de euro, la 31 decembrie 2019)", arată raportul grupului.

Pentru întregul portofoliu de servicii şi pe toate pieţele, numărul unităţilor generatoare de venituri a progresat până la 18,1 milioane, la 31 decembrie 2020, de la 16,1 milioane, la 31 decembrie 2019, înregistrând un avans cu 12%.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

"Indicatorii-cheie comerciali din anul 2020 au confirmat profilul de lider de piaţă al grupului, în special în România, Spania şi Ungaria. Numărul total de servicii furnizate clienţilor (unităţi generatoare de venituri - RGU) a crescut cu 12%, ajungând la 18,1 milioane RGU de la 16,1 milioane, la 31 decembrie 2019", relevă raportul.

 La nivel de grup, principalele linii de activitate au înregistrat creşteri semnificative, obţinute, în principal, organic: servicii pay-tv (televiziune prin cablu şi satelit): +12%, de la 5,1 milioane RGU la 5,7 milioane RGU; internet fix: + 18%, de la 3,6 milioane RGU la 4,3 milioane RGU; servicii de comunicaţii mobile: + 13% de la 5,7 milioane RGU la 6,4 milioane RGU.

"Prin flexibilitate, disciplină şi grijă pentru echipe şi clienţi, Digi a reuşit să transforme un 2020 provocator într-un an de dezvoltare durabilă, atât din punct de vedere operaţional, cât şi financiar”, spune Serghei Bulgac, CEO Digi Communications.

Grupul a investit în total 371 milioane de euro, în 2020, pentru dezvoltarea reţelelor, în principal în România, Spania şi Ungaria, urmărind consolidarea şi extinderea reţelei de comunicaţii mobile 4G şi 5G şi a infrastructurii de fibră optică.

Operaţiunile pe piaţa principală a grupului, România, au continuat tendinţa de creştere pe segmentul comunicaţiilor electronice fixe. Serviciile de voce şi date mobile au confirmat trendul ascendent, în contextul schimbării nevoilor de conectivitate mobilă.

Serviciile pay-tv au înregistrat o creştere de 15,5% a numărului de unităţi generatoare de venituri, până la 4,7 milioane RGU, la sfârşitul lui 2020, de la 4,1 milioane RGU, în perioada anterioară. În ceea ce priveşte serviciul de internet fix, numărul de RGU a crescut cu 19,4%, până la 3,3 milioane RGU, la 31 decembrie 2020, comparativ cu 2,8 milioane RGU, la 31 decembrie 2019. Serviciile de comunicaţii mobile au crescut cu 6,9% până la 3,7 milioane RGU la 31 decembrie 2020.

Anul trecut, operaţiunile din Spania au generat venituri în creştere cu 42% faţă de perioada anterioară, de la 193 milioane euro la 274 milioane euro. Totodată, filiala a avut o creştere cu 30% a unităţilor generatoare de venituri comparativ cu 2019 (2,6 milioane RGU, la 31 decembrie 2020, comparativ cu 2 milioane RGU, la 31 decembrie 2019). Serviciile de comunicaţii mobile au înregistrat un avans cu 23%, de la 1,9 milioane RGU în decembrie 2019 la 2,3 milioane RGU în decembrie 2020, ceea ce a poziţionat Digi Spania printre cei mai buni 5 furnizori de comunicaţii mobile de pe piaţa locală, potrivit grupului.

Extinderea amprentei reţelei fixe şi dezvoltarea continuă a sistemului de puncte de prezenţă comercială au adus o creştere semnificativă a serviciilor de internet fix, ajungând la un număr de 276.000 RGU, la 31 decembrie 2020.

Filiala Digi din Ungaria a continuat procesul de extindere a reţelei proprii de fibră optică şi a atras noi utilizatori de servicii de comunicaţii mobile. În ceea ce priveşte rezultatele operaţionale, numărul de RGU pentru serviciile de comunicaţii fixe ale filialei Digi era de 2,3 milioane unităţi generatoare de venituri, la sfârşitul anului 2020, iar pe segmentul serviciilor de comunicaţii mobile a ajuns la 173.000 RGU, la 31 decembrie 2020.

Operaţiunile din Italia au oferit rezultate constante, într-un an dificil pentru piaţa locală confruntată cu diferitele restricţii impuse în contextul crizei sanitare. La 31 decembrie 2020, filiala număra 251.000 RGU pe segmentul de date mobile şi voce.

Digi Communications NV este un operator european în domeniul comunicaţiilor electronice, cu operaţiuni în România, Ungaria, Spania şi Italia şi este compania-mamă a RCS & RDS, liderul de piaţă în România pe segmentul serviciilor de tip pay-tv şi internet fix. Pe parcursul celor peste 28 de ani de existenţă, Digi a ajuns să deţină, în prezent, cea mai extinsă reţea de fibră optică din regiune, cu o acoperire de aproximativ 8,4 milioane locuinţe, în România şi Ungaria (decembrie 2019).    

Grupul Digi are şi o divizie media care cuprinde: televiziunile Digi 4K, prima televiziune ULTRA HD din România, Digi24, Digi Sport 1, 2, 3, 4, Film Now (pay-TV), Digi World, Digi Animal World, Digi Life, UTV, Music Channel şi Hit Music Channel, radiourile Digi FM, ProFM, Dance FM, Chill FM şi platformele de comunicare online reunite sub umbrela Digi Online.


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.