Producătorul chinez de ochelari de realitate augmentată (AR) Nreal a anunţat joi că şi-a schimbat numele în Xreal, un nume despre care speră că va cuprinde expansiunea sa în Europa şi cele mai noi produse ale sale, transmite CNBC.
Peng Jin, cofondatorul Xreal, a declarat pentru CNBC într-un interviu că ”X” din noul brand reflectă că firma ”se extinde dincolo de ceea ce credeam că este posibil” şi evidenţiază noi aplicaţii AR.
Compania, ale cărei produse sunt deja vândute în SUA, Marea Britanie, China, Japonia şi Coreea de Sud, intenţionează să se lanseze pe pieţele europene în trimestrul al al treilea al anului.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Realitatea augmentată se referă la tehnologia care permite impunerea imaginilor digitale în lumea reală şi reprezintă o zonă de investiţie curentă pentru cele mai mari companii de tehnologie din lume, de la Apple la Meta.
Este o tehnologie cheie în aşa-numitul ”metavers”.
Xreal produce două modele de căşti care arată ca ochelari de soare - Xreal Air şi Xreal Light - care rulează propriul sistem de operare al companiei, numit Nebula.
La fel ca Apple cu iOS pe iPhone, dezvoltatorii pot crea aplicaţii pentru Nebula, pe care oamenii le pot folosi apoi prin căştile Nreal.
Când oamenii îşi pun căştile şi deschid o aplicaţie, vor vedea o versiune mare a conţinutului respectiv în faţa ochilor.
Dar Nebula este disponibil doar pentru dispozitivele Android, limitându-i atractivitatea.
Joi, Xreal a anunţat un nou echipament numit Xreal Beam, pe care îl descrie drept ”un dispozitiv în formă de iPod” care se poate conecta, prin cablu sau fără fir, la smartphone-uri, console de jocuri şi PC-uri.
Acest lucru va permite cuiva cu aproape orice dispozitiv să folosească setul cu cască.
Unul dintre domeniile cheie pe care Xreal le vizează este jocurile video. De exemplu, puteţi conecta Xreal Beam la o consolă de jocuri, cum ar fi PlayStation, şi apoi puteţi juca un joc pe un ecran virtual masiv din ochelari, mai degrabă decât pe un televizor fizic.
De la lansarea comercială anul trecut, Xreal a spus că a vândut 150.000 de produse la nivel global. Jin nu a dat cifre specifice, dar a spus că Xreal vrea ”să dubleze sau tripleze” vânzările în anul viitor.
El a mai dezvăluit că Xreal vrea să atragă finanţare.
CNBC a relatat că Xreal a atras fonduri de 100 de milioane de dolari în 2021, la o evaluare de 700 de milioane de dolari, urmată de 60 de milioane de dolari de la gigantul chinez de comerţ electronic Alibaba, anul trecut.
Xreal are câţiva susţinători imporftanţi, care includ Nio Capital, filiala de investiţii a producătorului de maşini electrice Nio, precum şi compania de risc Sequoia Capital China.
Realitatea augmentată şi virtuală atrag interesul unora dintre cele mai mari companii de tehnologie din lume.
Meta şi-a fixat viitorul pe astfel de inovaţii, în timp ce Apple lucrează la propriile căşti de realitate virtuală şi gigantul de jocuri Sony a lansat anul trecut cel de-al doilea set de căşti de realitate virtuală, numit PlayStation VR2.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.