Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), Lucian Ovidiu Heiuş, a afirmat că evazioniştii au găsit o nişă – comerţul electronic, precizând că ei aduc produse, le vând, iar ceea ce se plăteşte ramburs este la negru. El a precizat că firmele de curierat vor pune la dispoziţia Fiscului o bază de date cu aceste livrări care se fac cu plata ramburs.
Lucian Ovidiu Heiuş a fost întrebat, vineri, într-o conferinţă de presă, când va fi gata chestionarul pentru curierii care aduc pachetele achitate ramburs.
“Comerţul în România şi-a modificat modul în care se desfăşoară. Tot mai multă lume cumpără în sistemul online. Fiecare dintre noi am cumpărat cel puţin o dată de pe net, să folosim aşa, o expresie clasică. În analizele de risc pe care le fac colegii noştri de la Inspecţia Fiscală, am constatat că, din păcate, de multe ori un expeditor livrează foarte multe produse şi culmea, când căutăm acel expeditor, constatăm că nu există sau există dar nu declară aproape nimic. Şi atunci ne-am dat seama că există o nişă pe care au găsit-o evazioniştii, acest comerţ electronic. Aduc produse, le vând în sistem online, ceea ce se plăteşte cu cardul sau prin bancă şi îl înregistrează, ceea ce plăteşte ramburs, este la negru”, a explicat preşedintele ANAF.
El a precizat că singura modalitate pentru identificarea acestor persoane este ca firmele de curierat să pună la dispoziţia Fiscului o bază de date cu aceste livrări care se fac cu plata ramburs.
“Cum poţi tu ca ANAF să-i identifici pe aceşti oameni, să îi opreşti decât având acces la nişte informaţii? Singura variantă este doar prin această declaraţie care urmează să fie adoptată prin ordin al preşedintelui ANAF prin care firmele de curierat să pună la dispoziţia Fiscului o bază de date cu aceste livrări care se fac cu plata ramburs. Şi ne va ajuta foarte clar în analiza pe care o facem. Când dintr-o societate pleacă foarte multe produse, dacă acesta nu declară nimic, clar te-ai dus a doua zi acolo”, a menţionat Lucian Ovidiu Heiuş.
El a precizat că doreşte ca acest ordin să fie emis cât mai repede, dar nu a avansat o perioadă de timp.
“Ca să emit ordin trebuie să creăm un program informatic. Trebuie să gândim un formular şi mi l-aş dori să fie un formular inteligent, adică cumva să nu îl scrii de mână, să îl scanezi, să-l pui în Spaţiul Privat Virtual şi după aceea să emitem ordinul. Sper că ordinul să fie emis foarte repede pentru că fenomenul acesta se întâmplă în continuare. Dacă îmi cereţi să spun 30 de zile, 45 de zile, nu aş vrea să arunc o asemenea cifră pentru că nu este corect. Dar într-un timp foarte scurt vom emite acest ordin de preşedinte ANAF, mergând în acelaşi timp cu cei de la CNIF ca să ne facă programul şi să găsim şi varianta unui formular inteligent care să fie cât mai uşor şi cât mai facil de completat pentru că, de fapt, aceste firme de curierat ne ajută şi dacă eI ne ajută este normal ca şi noi să încercăm să le oferim o variantă care să fie cât mai simplă de folosit”, a mai transmis preşedintele ANAF.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.