Piaţa jucăriilor din România va depăşi 230 milioane euro în acest an şi este considerată una cu o competiţie puternică, cu 90% din produse provenite din import, iar cea mai rapidă creştere este pe segmentul jucăriilor de construcţie, de tip Lego, potrivit unui studiu al agenţiei de marketing Perceptum, remis News.ro.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Pe piaţa românească, ponderea cea mai ridicată o au jucăriile diverse, categorie în care intră jucăriile pentru sugari şi jucăriile dinamice: zmee, cercuri hoola hoop, fresbee, morişti, ceasuri, puşculite, vehiculele şi armele de jucărie, precum şi figurinele şi jucăriile de pluş.

Jocurile video şi pe computer, consolele şi articolele sportive sunt exluse din această categorie.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

"Până în 2020, segmentul cu cea mai spectaculoasă creştere, de aproximativ 80%, va fi cel al jucăriilor de construcţie (de tip Lego), însă cota de piaţă a acestei categorii va rămâne redusă", arată studiul. 

Înprezent, peste 90% din jocurile şi jucăriile vândute în România provin din import, piaţa fiind considerată una extrem de competitivă.

Ca urmare a concurenţei puternice de pe această piaţă, trei dintre cele mai mari companii din domeniu – Noriel, Intertoy Zone şi Toys&Games – s-au reunit anultrecut sub controlul aceleiaşi entităţi, Jonagold CEE Holding. 

"Un alt specific al pieţei autohtone de jucării este şi faptul că românii preferă să cumpere jucării brevetate, precum Disney, Batman sau Spiderman", arată studiul.

România are peste 130 de firme care activează în comerţul cu jocuri şi jucării tradiţionale, cu peste 2.500 de angajaţi. Cei mai importanţi şase retaileri de pe piaţa românească a jucăriilor au cumulat, în 2015, o cifră de afaceri de 110 milioane de euro, nivel aproape dublu faţă de 2014.

“Printre factorii care influenţează cererea pentru jucăriile tradiţionale se află îmbătrânirea populaţiei şi creşterea competiţiei cu noile produse IT&C, care substituie tot mai mult segmentul dintâi. Nu doar jocurile video, dar şi telefoanele smart, tabletele şi alte produse de divertisment concurează în preferinţele copiilor. Producătorii vor fi nevoiţi să ia în calcul, tot mai mult, componenta hi-tech a jucăriilor şi să-şi actualizeze permanent oferta, în funcţie de noii idoli ai generaţiei tinere, pe care aceasta îi doreşte în miniatură”, a declarat directorul de strategie al Perceptum Concept, Raluca Ghilea, citată în studiu.

Anul trecut, piaţa românească a jocurilor şi jucăriilor a depăşit 160 milioane euro, cu un avans semnificativ al comerţului online.
Potrivit Perceptum, piaţa va continua să crească şi anul viitor, însă 2019 ar putea aduce un uşor declin, care să se accentueze în 2020.

Piaţa jucăriilor din România reprezintă 1,5% din cea europeană, fiind pe locul al treilea în regiune, după pieţele din Polonia şi Ungaria. În acest an, piaţa jucăriilor tradiţionale din Uniunea Europeană este estimată la 25 miliarde euro. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.