În calitate de membră a Uniunii Europene, România se bucură de capital de încredere în materie de turism, dincolo de resursele naturale şi culturale pe care le oferă vizitatorilor. În ultimii ani se constată o creştere constantă a numărului de turişti străini sosiţi în ţara noastră: circa 8-10% pe an.
Pentru 2016, Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc a anunţat aşteptări şi mai optimiste: aproximativ 20% creştere a numărului de turişti străini sosiţi în România, în comparaţie cu anul precedent.
Pe lângă eforturile autorităţilor de a promova turismul cultural, agroturismul, Delta Dunării, castelele din Transilvania sau litoralul românesc, România beneficiază tot mai mult de un brand de ţară bazat pe distracţie şi aventură la preţuri mici. Interesant este că acest branding de ţară se conturează în mod natural, în special cu ajutorul mediului online (recenzii, articole şi fotografii de la evenimente, postate pe reţele sociale, bloguri etc.).
Investitorii privaţi din turism reuşesc de asemenea să convingă turiştii străini să se bucure de viaţa de noapte, de festivalurile de muzică şi film, dar şi de alte forme de distracţie. Capitala României capătă un renume tot mai bun datorită preţurilor foarte mici (în comparaţie cu alte capitale europene) şi a numărului mare de cluburi şi baruri (în special în Centrul Vechi). Turismul se dezvoltă pe toate segmentele de public, astfel că se bucură de succes atât hostelurile ce oferă cazare chiar şi la sub 10 euro / noapte, cât şi hotelurile de 4 şi 5 stele, care oricum propun un raport calitate / preţ excelent.
Untold Festival, Electric Castle sau Transilvania International Film Festival sunt evenimente de top care au atras în 2016 foarte mulţi turişti străini din Europa, dar şi din ţări mai îndepărtate. Distracţia nu înseamnă numai muzică şi film, ci şi alte forme de divertisment, de exemplu turnee internaţionale de poker cu adevărat spectaculoase care îi atrag tot mai des la Bucureşti pe pasionaţii de jocuri de noroc online şi offline.
În 2016, capitala României a fost scenă chiar şi pentru celebra competiţie Eureka Poker Tour: a doua etapă a sezonului 6 a faimosului circuit s-a disputat în ţara noastră, atrăgând evident o participare internaţională masiva. Zi şi noapte, Bucureştiul oferă oricum acces la cazinouri grandioase, ca parte a distracţiei pentru publicul adult dornic de ieşirea din rutină.
Chiar şi cu un buget low-cost, un turist străin poate avea o vacanţă foarte placută în România, cu distracţie din plin. Cu buget demn de o vacanţă obişnuită în ţările dezvoltate din Europa, în ţara noastră se poate organiza o călătorie fabuloasă, cu distracţie care să merite revenirea cu prima ocazie. Concluzia este uşor de observat atât din statisticile oficiale din industria horeca şi din turism, cât şi din contentul online care devine cel mai puternic ambasador al României în rândul publicului (cu spirit) tânăr, dinamic, activ, dornic de distracţie, adrenalină şi doze mari de "tratamente" anti-plictiseală.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.