Agenţia de turism Litoralulromesc.ro, unul din cei mai mari touroperatori specializati pe litoralul românesc, estimează afaceri de aproape 25 milioane de euro în acest an, faţă de 18 milioane anul trecut, în contextul în care numărul de turişti va înregistra un avans de aproximativ 25-28%, faţă de o majorare în medie cu 5% pentru întreg litoralul, a declarat, pentru News.ro, directorul general al Litoralulromanesc.ro, Ionuţ Nedea.
Aproximativ 165.000 de turişti au ales anul acesta agenţia românească de turism, faţă de 130.000 în 2017, iar 90% dintre aceştia sunt români.
”Şi în acest an am menţinut trend-ul crescător pe care ne aflăm de aproape zece ani, respectiv am înregistrat o creştere de aproximativ 40% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Însă, cel mai important aspect al bilanţului acestui an este acela ca avem o rată de retenţie a turiştilor de peste 70%”, a declarat Ionuţ Nedea.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Media pentru un sejur la mare a fost de 1.780 lei/cameră, pentru o medie a sejurului de 5,3 nopţi şi o structură medie de ocupare a camerei de 2,7 persoane, incluzând şi copiii.
”Litoralul românesc este o destinaţie foarte potrivită pentru turiştii români. Pe lângă avantajele evidente legate de caracteristicile geografice şi climaterice, respectiv orientarea plajelor către est şi lipsa formelor de relief înalte în proximitatea lor, fapt ce asigură o expunere la soare pe toata durata zilei, lăţimea mare a acestora, nisipul fin şi intrarea lină în mare sunt caracteristici foarte apreciate de orice turist de litoral şi foarte potrivite pentru familii cu copii. Totodată, există accesul din ce în ce mai facil către litoral, precum şi tarifele serviciilor turistice care sunt mai scăzute decât ale unor servicii similare ale altor destinaţii externe de litoral”, mai spune reprezentantul agenţiei de turism.
Întrebat ce fel de plângeri primeşte de la turişti, acesta a spus că unii din aceştia se plâng de plajele prea mari sau de oamenii în vârstă.
”Unii turişti s-au plâns că plajele sunt acum prea mari. Acestea s-au lăţit ca urmare a lucrărilor efectuate în acest sens în cadrul unui proiect derulat pe tot litora. Am avut însă şi câteva reclamaţii legate de faptul că ’în hotel sunt prea mulţi oameni în vârstă’. Dar acestea sunt doar excepţii. Majoritatea reclamaţiilor care au fost făcute s-au referit la situaţii normale şi, de cele mai multe ori, au fost justificate”, adaugă Nedea.
Litoralulromanesc.ro are în derulare mai multe proiecte ce au o valoare de peste un milion de euro.
”Investim atât în dezvoltarea unor sisteme software care ne vor permite să automatizăm cât mai mult operaţiunile şi să integrăm mai multe servicii în pachetul turistic, cât şi în facilităţi turistice sub brand-ul Amelie Apartments”, subliniază Ionuţ Nedea.
Acesta afirmă că cele mai mari provocări pentru companie sunt legate de obiectivele sale, de a standardiza şi de a integra produsul turistic de litoral şi de a valorifica specificul local pentru a creea experienţe unice pentru turişti.
”Orientăm toată politica noastră către client şi, prin urmare, ne propunem să venim cu multe oferte speciale, să lansăm noi produse turistice, dar toate aceste surprize sunt parte din planul nostru de comunicare şi vor fi anuntaţe odată cu lansarea ofertelor pentru sezonul 2019”, punctează Nedea.
În prezent, agenţia de turism are contractări la peste 300 de hoteluri de pe litoralul românesc care însumează peste 12.000 de locuri/zi.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.