CFR Călători negociază achiziţia a 100 de trenuri rulate de tip ”Săgeata albastră”, urmând să finalizeze negocierile cu firme europene până la sfârşitul anului, a declarat ministrul Transporturilor, Lucian Şova, într-un interviu pentru News.ro. În ceea ce priveşte CFR SA, ministrul spune că anul viitor va cere Guvernului bani mai mulţi pe care societatea să-i folosească la reparaţii şi întreţinere.
”Din păcate, la CFR Călători există un cerc vicios din care nu se poate ieşi în situaţia în care unul din cele mai grave subiecte – anume lipsa de vagoane – va trebui rezolvat. CFR Călători este în negocieri avansate privind obţinerea unui contract de leasing operational pentru achiziţionarea a 100 de automotoare rulate, de tip ‘Săgeata albastră’, cu două-trei rame, moderne şi care consumă puţin. Acestea vor spijini compania, deoarece are piaţă. Din păcate, pe de altă parte, lipsa acestor vagoane generează un volum de trafic redus din perspectiva numărului de pasageri pe care îi transportă, cu consecinţe nefericite privind absorbţia de subvenţii, pentru că subvenţia este raportată la volumul de pasageri”, a declarat ministrul Transporturilor, pentru News.ro.
Şova precizează că nu poate pretinde creşterea volumului subvenţiei per pasager, deoarece nu se poate încălca Legea concurenţei.
”Astăzi, compania înregistrează pierderi, dar caută să îşi optimizeze modul în care este folosită resursa umană, să exploatăm avantajul de piaţă pe care îl avem. E frustrant să ai călători şi să nu ai vagoane pentru ei”, a afirmat Şova.
Acesta subliniază că abia peste trei ani am putea vorbi şi de vagoane noi achiziţionate de companie.
CFR Călători a avut anul trecut pierderi de 20,1 milioane lei, la o cifră netă de afaceri de 1,97 miliarde lei.
În ceea ce priveşte CFR SA, care administrează infrastructura feroviară, ministrul Transporturilor spune că va face eforturi pentru ca societăţii să i se aloce mai mulţi bani anul viitor, pentru reparaţii şi întreţinere.
”Din păcate, orice plan de redresare nu poate să implice doar reformă administrative, ci şi resursă financiară. La CFR Infrastructură, e clar că pentru proiectul bugetului de anul viitor va trebui să determin Guvernul şi Parlamentul să aloce sume consistente privind măcar asigurarea unor de minimum de reparaţii la infrastructura feroviară existent. Şi pretind că ştiu cum să fac acest lucru. Va fi o diferenţă între ceea ce a fost până acum, când s-au cerut bani fără a se preciza unde anume vor fi folosiţi. Lucrez împreună cu cei de la CFR SA să pregătească proiecte concrete cu privire la unele zone în care trebuie să se intervină şi cu o alocare financiară corespunzătoare, să atingem rezultatele scontate”, a adăugat Şova.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.