Ministrul Justiţiei anunţă că a trimis Corpul de Control pentru a face verificări la Registrul Comerţului, după ce numeroşi reprezentanţi ai mediului de afaceri, avocaţi şi contabili au făcut sesizări cu privire la portalul web al instituţiei care a fost recent pus în funcţiune în urma unei investiţii de câteva zeci de milioane de euro. „Am comunicat şi public, voi lua măsuri, în măsura în care beneficiarul, mediul de afaceri este afectat şi conducerea Registrului nu-şi face treaba, nu am să perpetuez acest lucru”, a afirmă Alina Gorghiu, susţinând că unele probleme legate de portalul web al Registruluo Comerţului au fost deja remediate.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
Ministrul Justiţiei, Alina Gorghiu, a explicat, joi, în timpul unei vizite în judeţul Prahova, că nu are atribuţii cu privire la activitatea Registrului Comerţului, ci doar cu privire la numirea şi schimbarea directorului acestei instituţii şi cu privire la îmbunătăţiri legislative care să vizeze activitatea acestei instituţii. 
„Şi mai am o pârghie, aceea de a trimite Corpul de Control la Registrul Comerţului, ca la orice instituţie subordonată Ministerului Justiţiei, lucru care s-a şi întâmplat. Am trimis Corpul de Control pentru a vedea care au fost cauzeze acestor disfuncţionalităţi, sincope. Mai departe, toate aspectele care ţin de activitatea Registrului, de management, de funcţionarea instituţiei, de achiziţiile de softuri, platforme, orice întrebare aveţi despre activitatea Registrului nu Ministerul răspunde, cu exclusiv conducerea Registrului Comerţului”, a afirmat Alina Gorghiu, joi, întrebată despre frecventele sincope pe care reprezentanţii mediului de afaceri, contabili sau avocaţi le reclamă cu privire la portalul web al Registrului Comerţului care a fost recent pus în funcţiune în urma unei investiţii de câteva zeci de milioane de euro.
Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Acesta a precizat că vechea platformă a Registrului Comerţului, care funcţiona din anii 1990. nu mai făcea faţă, fiind depăşită tehnic. 
„Dacă au fost probleme în activitate, voi vedea în concluziile acestui raport din partea Corpului de Control. (...) Parte din probleme s-au remediat, se lucrează la foc continuu acolo, au fost solicitări pentru personal să rămână chiar în zilele libere, când marea parte a populaţiei din România mergea la mare sau la munte, o parte din colegii din Registru ştiu că au lucrat pentru remedierea problemelor. Îmi doresc ca această situaţie să se rezolve cât se poate de repede. Altfel, am comunicat şi public, voi lua măsuri, în măsura în care beneficiarul, mediul de afaceri este afectat şi conducerea Registrului nu-şi face treaba nu am să perpetuez acest lucru”, a conchis ministrul.

Premierul Marcel Ciolacu a anunţat la 1 august o nouă etapă în proiectul de digitalizare de la Registrul Comerţului care va avea ca efect reducerea timpului necesar înfiinţării unei firme de la 72 de ore la doar 24. De asemenea, în maximum 15 minute se pot completa şi încărca documentele în noul portal dezvoltat de ONRC.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.