Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului a avizat înfiinţarea celei de-a doua Organizaţii de Management al Destinaţiei (OMD) din România, care va elabora şi implementa strategia de dezvoltare şi marketing turistic la nivel judeţean. Este vorba despre „Organizaţia de Management al Destinaţiei – Judeţul Constanţa”.
Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului (MAT) a emis pe 16 februarie avizul pentru înfiinţarea primei Organizaţii de Management al Destinaţiei (OMD) din România, dezvoltată la nivel judeţean. Este vorba despre „Organizaţia de Management al Destinaţiei Judeţene Maramureş”. De asemenea, luni, 14 august, Organizaţia de Management al Destinaţiei „Staţiunea Mamaia Nord” a fost avizată ca asociaţie de utilitate publică de către ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului. Prezent la Năvodari, ministrul Ştefan-Radu Oprea a semnat avizul de înfiinţare a Organizaţiei de Management al Destinaţiei (OMD) „Staţiunea Mamaia Nord” şi l-a înmânat primarului oraşului Năvodari, Florin Chelaru.
Până acum, România are 15 OMD-uri locale, două judeţene, precum şi unul regional.
”Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului a avizat înfiinţarea celei de-a doua Organizaţii de Management al Destinaţiei (OMD) din România, care va elabora şi implementa strategia de dezvoltare şi marketing turistic la nivel judeţean. Este vorba despre ”Organizaţia de Management al Destinaţiei – Judeţul Constanţa”. „Organizaţia de Management al Destinaţiei – Judeţul Constanţa”, reprezentată de Enache Bucovală, este formată din următorii membri fondatori: Consiliul Judeţean Constanţa, Organizaţia de Management al Destinaţiei Mamaia-Constanţa şi Camera de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură Constanţa”, anunţă ministerul.
Noua entitate îşi propune să promoveze destinaţia judeţul Constanţa, să creeze cadrul pentru dezvoltarea diferitelor forme de turism şi a serviciilor turistice, dar şi să intensifice colaborarea şi parteneriatul dintre diferitele structuri publice şi private cu activitate în acest domeniu.
Printre obiectivele asumate de membri fondatori ai OMD Judeţul Constanţa, menţionăm:
· Creşterea notorietăţii brandului turistic de destinaţie, a duratei sejurului/turist şi a numărului de turişti într-un an, a volumului de investiţii din destinaţia turistică, precum şi a valorii serviciilor suplimentare la nivel de destinaţie;
- Promovarea potenţialului turistic natural şi antropic al judeţului Constanţa;
- Conservarea patrimoniului turistic;
- Sprijinul pentru formarea resurselor umane din turism şi monitorizarea standardelor de calitate la nivelul destinaţiei.
Pentru înfiinţarea OMD-ului judeţean, în structurile de primire turistice clasificate din destinaţie trebuie să există cel puţin 1.000 de locuri de cazare. Mai mult, în structura organizatorică trebuie prevăzut cel puţin un post de manager de destinaţie turistică. Referitor la strategia de dezvoltare şi marketing turistic, precum şi la planul de acţiune, acestea pot fi elaborate şi adoptate în cel mult un an de zile de la primirea avizului.
Reforma OMD-urilor este cuprinsă şi în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, Componenta 11: Turism şi cultură.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.