Italia este pe cale să adopte reguli pentru a ajuta publisherii să obţină ”o plată corectă” din partea giganţilor online pentru conţinutul lor, potrivit unui proiect de decret văzut de Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Decretul adoptă legislaţia europeană privind drepturile de autor aprobată în 2019 pentru a ajuta publisherii să facă faţă concurenţei jucătorilor cu poziţii dominante pe internet, care le erodează veniturile din publicitate.

Regulile Uniunii Europene vizează obligarea Google  şi a altor platforme online, precum Facebook, să semneze acorduri de licenţiere cu publisheri şi alţi producători de conţinut.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

În conformitate cu legislaţia propusă, care urmează să fie finalizată, autoritatea de supraveghere a comunicaţiilor din Italia va primi competenţe pentru a stabili criteriile care determină cât de mult ar trebui să plătească firmele mari bazate pe internet pentru utilizarea conţinutului publisherilor.

Acest lucru ar oferi publisherilor o bază pentru a negocia condiţii contractuale mai bune.

În absenţa unui acord, oricare dintre cele două părţi va putea face apel la autoritatea de reglementare pentru a stabili cât ar trebui să plătească platformele online, a arătat proiectul. De asemenea, decretul împiedică giganţii online să blocheze orice conţinut în aşteptarea unei negocieri cu publisherii.

Guvernul italian urma să aprobe joi decretul, acesta având nevoie să fie adoptat şi de Parlament pentru a intra în vigoare.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.