Cu două butoane, „Interesat” şi „Neinteresat”, utilizatorii Instagram vor putea influenţa fluxul de conţinut generat de reţeaua socială cu ajutorul algoritmului de rankare a postărilor.
Instagram anunţă introducerea unui nou buton sub postările recomandate de algoritm, numit „Interesat”. Apăsându-l, utilizatorul va transmite algoritmului că i-a plăcut postarea respectivă, iar acesta îi va afişa mai multe postări asemănătoare.Noul buton se alătură butonului „Neinteresat”, care are rolul opus (acela de a exprima dezinteresul pentru o postare recomandată de algoritm) şi există în cadrul platformei de mai multă vreme.
Automat, prin folosirea celor două butoane, utilizatorii Instagram vor pune umărul voluntar la îmbunătăţirea algoritmului atât de important pentru funcţionarea platformei sociale.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Într-o postare pe blogul companiei, Instagram detaliază modul în care face rankarea conţinutului în diversele secţiuni ale aplicaţiei. Pe lângă acţiunile utilizatorului (like-uri, comentarii, share-uri etc.), la rankarea postărilor este luată în considerare popularitatea în cadrul platformei, precum şi cât de interesant ar fi autorul acestora pentru utilizator.
Rankarea formatului Stories are în vedere cât de frecvent accesează utilizatorul story-urile unei anumite persoane şi cu ce postări interacţionează. Aici este luată în calcul şi relaţia generală dintre cele două persoane în cadrul platformei, având prioritate rudele şi prietenii.
În pagina Explore, cel mai important element luat în calcul este popularitatea în cadrul reţelei a genului de postări de care utilizatorul a arătat că este interesat.
În fine, în cazul formatului video Reels cele mai importante indicii pentru algoritm sunt acţiunile utilizatorului - like-urile, salvările şi share-urile, dar şi nivelul de popularite din cadrul platformei.
Informaţiile oferite de Instagram reprezintă un exerciţiu de transparenţă din partea platformei care, anul trecut, a început să le afişeze utilizatorilor, la fel ca Facebook, mai multe postări din afara bulei, de la persoane pe care nu le urmăresc, pe modelul TikTok.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.