Exporturile României au crescut cu 19,4%, în primele 11 luni din 2021, până la 68,166 miliarde euro, iar importurile au crescut cu 21,7%, la 89,536 miliarde euro, faţă de perioada similară din 2020, astfel că deficitul balanţei comerciale a fost de 21,369 miliarde euro, mai mare cu 4,929 miliarde euro decât cel înregistrat în perioada ianuarie-noiembrie 2020, arată datele publicate luni de Institutul Naţional de Statistică (INS).
”În perioada 1.I-30.XI 2021, exporturile FOB au însumat 68,166 miliarde euro, iar importurile CIF au însumat 89.536 miliarde euro. În perioada 1.I-30.XI 2021, exporturile au crescut cu 19,4%, iar importurile au crescut cu 21,7%, comparativ cu perioada 1.I-30.XI 2020. Deficitul balanţei comerciale (FOB/CIF) în perioada 1.I-30.XI 2021 a fost de 21,369 miliarde euro, mai mare cu 4,929 miliarde euro decât cel înregistrat în perioada 1.I-30.XI 2020”, arată datele INS.
În perioada 1.I-30.XI 2021, ponderi importante în structura exporturilor şi importurilor sunt deţinute de grupele de produse: maşini şi echipamente de transport (45,2% la export şi 35,3% la import) şi alte produse manufacturate (30,6% la export şi 30% la import).
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Valoarea schimburilor intra-UE27 de bunuri în perioada 1.I-30.XI 2021 a fost de 49,638 miliarde euro la expedieri şi de 65,013 miliarde euro la introduceri, reprezentând 72,8% din total exporturi şi 72,6% din total importuri.
Valoarea schimburilor extra-UE27 de bunuri în perioada 1.I-30.XI 2021 a fost de 18,527 miliarde euro la exporturi şi de 24,522 miliarde euro la importuri, reprezentând 27,2% din total exporturi şi 27,4% din total importuri.
Soldul balanţei comerciale FOB/CIF se calculează pe baza valorii exportului FOB şi a importului CIF, ca diferenţă între acestea. Soldul negativ al balanţei comerciale se numeşte deficit, iar cel pozitiv se numeşte excedent. Preţul FOB (Free on Board/Liber la bord) reprezintă preţul la frontiera ţării exportatoare, care include valoarea bunului, toate cheltuielile de transport până la punctul de îmbarcare, precum şi toate taxele pe care bunul trebuie să le suporte pentru a fi încărcat la bord.
Preţul CIF (Cost, Insurance, Freight/Cost, Asigurare, Navlu) reprezintă preţul la frontiera ţării importatoare, care cuprinde atât elementele componente ale preţului FOB, cât şi costul asigurării şi transportului internaţional.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.