Sphera Franchise Group (SFG), grupul de companii care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România iar nivel internaţional, restaurante KFC în Republica Moldova şi în Italia, a raportat în primul semestru al acestui an un profit net de 19,4 milioane lei, faţă de o pierdere netă de 8,7 milioane lei în prima parte a anului 2022.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Veniturile grupului au urcat în primele şase luni cu 14,8%, la 695,6 milioane lei, faţă de perioada similară a anului trecut.

”Sphera Franchise Group, cel mai mare grup din industria de food service din România, şi-a continuat creşterea în primele şase luni din 2023, cu vânzări de 695,6 milioane lei, mai mari cu 14,8% faţă de perioada similară a anului trecut, înregistrând totodată cel mai profitabil prim semestru din istoria sa, cu o creştere de trei cifre a profitului operaţional al restaurantelor şi a EBITDA”, anunţă grupul.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Profitul operaţional al restaurantelor a ajuns la 60,6 milioane lei în primele şase luni, în creştere cu 136,3%, datorită performanţei îmbunătăţite la nivelul tuturor brandurilor, având contribuţii semnificative KFC România (52,2 milioane lei, +69,7%) şi KFC Italia, care a trecut de la o pierdere operaţională a restaurantelor de 3,4 milioane lei la o valoare pozitivă de 6,7 milioane lei. Atât KFC Moldova, cât şi Taco Bell au înregistrat îmbunătăţiri semnificative (de 54,9% şi, respectiv, 250,5%), în timp ce Pizza Hut şi-a înjumătăţit pierderea operaţională a restaurantelor (la 1,7 milioane lei), ca urmare a unui proces complex de eficientizare a activităţii, care va continua şi în perioada următoare.

“Rezultatele Sphera din prima jumătate a anului 2023 sunt despre rezilienţă, inovaţie şi creştere remarcabilă. Mai mult decât o simplă poveste de redresare, arată tenacitatea care caracterizează modelul nostru de business. De la pandemie, instabilitatea din regiune care ne afectează lanţurile de aprovizionare, până la inflaţia de două cifre, astăzi oferim investitorilor noştri unul dintre cele mai profitabile rezultate din istoria grupului. Cifrele sunt o relatare clară a parcursului Sphera. Sunt încântat că potenţialul de creştere este evident atât în rezultatele noastre, cât şi în evoluţia la Bursa de Valori Bucureşti, acţiunile SFG apreciindu-se cu 29% în primele şase luni ale anului”, a declarat Călin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group.

EBITDA a înregistrat, de asemenea, un semestru remarcabil, cu o apreciere de 146,5%, la 52,4 milioane lei. Similar cu evoluţia profitului operaţional al restaurantelor, KFC Italia a dus EBITDA de la o poziţie negativă în semestrul 1 2022 la una pozitivă în semestrul 1 2023, atingând pragul de rentabilitate din punct de vedere al profitului net. Marja EBITDA a variat în funcţie de brand, KFC Moldova având cel mai înalt nivel (15,9%), urmat de KFC România (9,3%), KFC Italia (7,1%) şi Taco Bell (3,8%).

”Grupul a încheiat primul semestru cu un profit net de 19,4 milioane lei, comparativ cu o pierdere netă de 8,7 milioane lei în semestrul 1 2022. Această redresare se datorează performanţei puternice a KFC România şi KFC Moldova, care împreună au înregistrat un profit net combinat de 27,5 milioane lei, precum şi subsidiarei KFC Italia care a atins pragul de rentabilitate, datorită unui control eficient al costurilor şi optimizării activităţilor, incluzând închiderea a două restaurante neperformante. Această îmbunătăţire a profitabilităţii poate fi atribuită în principal măsurilor eficiente de control al costurilor luate în cadrul companiilor din grup. După un 2022 provocator, ponderea cheltuielilor din vânzări la nivelul restaurantelor a scăzut cu aproapte 5 puncte procentuale, ajungând la 91,3% din vânzări în S1 2023 faţă de 96% în S1 2022, datorită creşterii mai rapide a veniturilor restaurantelor decât a cheltuielilor acestora”, arată grupul.

Toate brandurile au înregistrat venituri mai mari în primele şase luni din 2023 faţă de perioada similară a anului precedent – KFC: +15,4%, la 595,9 milioane lei, Pizza Hut +1,7%, la 59 milioane lei, Taco Bell +29,1%, la 40,7 milioane lei.

Sphera a raportat creştere pe toate pieţele pe care activează şi pentru fiecare brand din portofoliu, în trimestrul al doilea din 2023. Vânzările au ajuns la 360,5 milioane lei, mai mari cu 10,1% faţă de T2 2022. Vânzările din România au contribuit cu 311,3 milioane lei (+9,4%), Italia cu 44,4 mil. lei (+14,4%) şi Republica Moldova cu 4,9 mil. lei (+19,7%).

“În trimestrul II 2023, rezultatele foarte bune la nivel de vânzări şi profituri au condus la cea mai profitabilă primă jumătate a anului din istoria grupului nostru. În ciuda obstacolelor, vânzările au crescut consistent în primele şase luni ale lui 2023 şi, datorită strategiei comerciale eficiente şi a managementului riguros al costurilor, profitabilitatea s-a îmbunătăţit semnificativ. Această performanţă este în linie cu aşteptările noastre, susţinând perspectivele anului în curs. Rămânem fideli strategiei care a dat rezultate, bine ancoraţi în puterea brandurilor noastre şi adaptându-ne constant la condiţiile pieţei”, a declarat Valentin Budeş, CFO, Sphera Franchise Group.

Performanţa robustă pe toate pieţele în T2 2023 a condus la rezultate generale favorabile. Grupul a realizat EBITDA de 28,8 milioane lei în T2 2023, o majorare substanţială de 65% faţă de T2 2022. Proftul net a ajuns la 12,1 milioane lei, reprezentând o creştere remarcabilă de 453,2% faţă de T2 2022 şi un plus de 64,3% faţă de trimestrul precedent.

În primele şase luni ale anului, acţiunile SFG s-au apreciat cu 29%, faţă de 7% în cazul indicelui BET. Randamentul total, inclusiv dividendul plătit la 31 martie 2023, a fost de 32,6%, faţă de o creştere de 10% pentru indicele BET-TR pentru aceeaşi perioadă. Investitorii au tranzacţionat aproape 920.000 de acţiuni SFG, 7% din free float.

La 31 iulie 2023, Consiliul de Administraţie al Sphera Franchise Group a convocat Adunarea Generală Ordinară a Acţionarilor pentru 4 septembrie 2023. Punctul cheie pe ordinea de zi este aprobarea distribuirii dividendelor în valoare de 45.007.234,40 lei din profitul net nedistribuit al anilor financiari 2020 – 2022, cu un dividend brut pe acţiune de 1,16 lei.

Sphera Franchise Group este cel mai mare grup din industria de food service din România, deţinând companiile care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România şi KFC în Chişinău, Republica Moldova, şi în anumite zone din Italia. Grupul deţine peste 175 de restaurante pe cele trei pieţe şi are aproximativ 5.000 de angajaţi. Sphera Franchise Group este listată pe Bursa de Valori Bucureşti din 2017, sub simbolul SFG, fiind singura companie din HoReCa inclusă în indicele principal BET, precum şi în FTSE Global Microcap.

 

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.