Grupul MedLife a înregistrat în 2021 o cifră de afaceri consolidată pro-formă de 1,632 miliarde lei (332 milioane euro) cu 51,6% mai mare faţă de anul 2020 şi un profit net aproape dublu, în valoare de 123 milioane lei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Grupul MedLife, liderul pieţei de servicii medicale din România anunţă rezultatele financiare aferente anului trecut. Compania a înregistrat în 2021 o cifră de afaceri consolidată pro-formă de 1.632 milioane lei (332 milioane euro) cu 51.6% mai mare faţă de anul 2020 şi un profit net aproape dublu, în valoare de 123 milioane lei, în creştere cu 93%. Veniturile operaţionale s-au ridicat la 1,647 miliarde lei, în crestere cu 51,6% faţă de 2020, în timp ce cheltuielile operaţionale au atins 1,460 miliarde lei, în creştere cu 49,4%”, a anunţat grupul.

Grupul MedLife precizează că bugetul investit la nivelul anului trecut a depăşit valoarea de 30 milioane de euro. Potrivit reprezentanţilor companiei, toate liniile de business au urmat în 2021 un trend ascendent, cu performanţe notabile pentru divizia de laboratoare, clinici, spitale, dar şi pentru stomatologie şi farmacii. În ansamblu, anul trecut, activitatea MedLife a avut un impact puternic în întregul sistem medical din România fiind oferite la nivel naţional nu mai puţin de 14 milioane de servicii în regim de analize, investigaţii, diagnostic, tratamente şi operaţii chirurgicale.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

”Din perspectiva celui de-al doilea an al pandemiei, MedLife s-a concentrat pe intervenţie rapidă în cazul pacienţilor cronici şi acuţi în contextul limitării activităţii din spitalele de stat. O activitatea intensă a fost înregistrată pe segmentul de clinici în partea de monitorizare a patologiei cronice şi a pacienţilor care au trecut prin Covid. În acest context, a fost evidentă şi dinamică activitatea diviziei corporate, aceasta fiind axată pe sprijinul oferit companiilor mari, IMM-urilor şi start-up-urilor pentru siguranţa şi sănătatea angajaţilor pe perioada pandemiei. În paralel, zona de cercetare a jucat un rol important în ultimul an, agregând resurse proprii şi investiţii suplimentare de peste 1 milion de euro”, mai arată grupul.

În 2021 grupul a primit undă verde din partea Consiliului Concurenţei pentru achiziţia a 50% din acţiunile Neolife România, cea mai mare tranzacţie derulată de MedLife anul trecut. Adiţional, MedLife a mai anunţat anul trecut alte alte 7 tranzacţii: Veridia (martie 2021), Medica Sibiu (mai 2021), CED Pharma (iulie 2021), Pharmachem Distribuţie (august 2021), Grupul Stomestet (noiembrie 2021), Oradent (decembrie 2021), CM Irina Galaţi.  

“În prezent, avem discuţii în stadii avansate pentru 3 tranzacţii de dimensiuni medii şi mari şi alte 5 mici şi sperăm să le finalizăm până la finalul anului. De altfel, bugetul de investiţii planificat pentru perioada următoare este de 100-120 milioane de euro, iar aproximativ 50-70 milioane de euro intenţionăm să-i alocăm pentru tranzacţii în România şi în ţările din regiune”, a declarat Mihai Marcu, preşedinte şi CEO MedLife.

Programul de dezvoltare şi extindere planificat pentru 2022 urmează traseul Cluj-Napoca, Timişoara, Constanţa, deschideri de noi clinici în Muntenia şi Translivania, dar şi în alte regiuni ale ţării, cu obiectivul de a consolida în următorii 2 ani acoperirea naţională. În acest moment, MedLife deţine cea mai extinsă reţea din România, cu prezenţă în peste 25 de oraşe mari şi medii din ţară, fiind singurul operator privat cu o asemenea acoperire la nivel naţional. În 2022 va fi impulsionată şi dezvoltarea reţelei Sfânta Maria, al doilea brand parte din grup cu focus pe pacienţii care îşi doresc să acceseze în mod special servicii în regim CAS. Anul acesta brandul Sfânta Maria îşi va extinde prezenţa în mai multe oraşe mici şi mijlocii atât prin achiziţii cât şi organic.

Obiectivele anului 2022 se leagă şi de MedLife Park, cel mai mare hub medical din ţară. Astfel, pentru anul acesta este planificată finalizarea primei etape care implică inaugurarea unei noi clinici de mari dimensiuni, amenajarea unor spaţii green avangardiste, dar şi extinderea laboratorului de biologie moleculară şi anatomie patologică. Compania vizează o unitate mult mai mare care să acomodeze şi divizia de cercetare care îşi va extinde anul acesta activitate în zona de oncologie. Etapa a doua de dezvoltare a acestui hub medical este planificată pentru 2023 când MedLife intenţionază să pună în funcţiune noi săli de operaţie şi să extindă capacitatea de spitalizare a celui mai mare spital din cadrul grupului, cu alte 150 de paturi. Potrivit reprezentaţilor companiei, proiectul pilot MedLife Park ar urma să fie să fie replicat pe termen mediu şi lung în mai multe oraşe mari din ţară cum ar fi Braşov, Sibiu, Cluj sau Arad.

Adiţional proiectelor de dezvoltare prin achiziţii şi în regim organic, MedLife va continua să pună accent pe digitalizare şi tehnologizarea serviciilor, fiind o direcţie strategică pentru dezvoltarea grupului în perioadă următoare.

„Pe măsură ce avansează tehnologia, implicaţiile asupra medicinei sunt tot mai evidente: consumul digital reconfigurează abordări tradiţionale ale consumatorului, apare un nou tip de pacient care doreşte să fie informat şi care vrea să aibă acces la aplicaţii şi device-uri care îi eficientizează exprienţa din punct de vedere timp şi costuri, iar ca urmare a acestor schimbări piaţa serviciilor medicale se transformă la rândul ei. Pandemia a acţionat ca un catalizator pentru a reimagina viitorul sănătăţii atât la nivel colectiv, cât şi personal şi ca atare am făcut un salt mult mai rapid. Dacă în primul an de Covid am găsit soluţii rapide pentru a oferi pacienţilor noştri consultaţii online sau am pus în funcţiune roboţi pentru self check in şi self pay, în 2021 ne-am concentrat pe digitalizarea experienţei pacientului în raport cu interacţiunea pe care o avem. La nivel de B2C am investit în noi instrumente care te ajută să ai acces în orice moment şi de oriunde ai fi la tot istoricul medical şi chiar posibilitatea de a le vedea în dinamică sau de a cumpăra produse din secţiunea de shop – toate disponibile într-o singură aplicaţie. Pe partea de B2B am investit în noi produse digitale care ne ajută în această interacţiune cu angajatorul, dar şi cu angajatul. În plus, am digitalizat foarte multe fluxuri şi programe la nivel intern. Evoluţia tehnologiei ne împinge să ne depăşim limitele şi să susţinem acţiuni din ce în ce mai complexe atât din punct de vedere medical, cât şi din punct de vedere tehnologic. Medicina de mâine este despre roboţi, realitate vituală, realitate augmentătă, hologramă, procesarea datelor şi monitorizare la distanţă – prin investiţiile pe care le facem ţinem pasul cu tehnologia şi, totodată, aducem medicina din viitor mai aproape de pacient”, a mai declarat Mihai Marcu.

 

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.