Grupul Banca Transilvania, care include cea mai mare bancă din România, a realizat în primul semestru un profit net de 1,581 miliarde lei, în creştere cu 51% de la un rezultat pozitiv de 1,046 miliarde lei în prima parte a anului trecut, şi venituri operaţionale de 3,675 miliarde lei, mai mari cu 30% faţă de 2,833 miliarde lei în primele şase luni din 2022.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Activele Grupului Financiar Banca Transilvania au crescut la finalul primului semestru până la 153,1 miliarde lei (+8,94% faţă de 31 decembrie 2022), iar creditele au ajuns la 69,5 miliarde lei (+2,13% faţă de 31 decembrie 2022).

Depozitele clienţilor Băncii Transilvania au ajuns la 122,5 miliarde lei (+5,10%), în condiţiile în care Banca Transilvania oferă în continuare randamente atractive, pentru a încuraja economisirea. Persoanele fizice au economii de 81 miliarde lei la BT, iar persoanele juridice, de 41,5 miliarde lei.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Comparativ, la nivel individual, Banca Transilvania a raportat un profit net de 1,269 miliarde lei în prima parte a anului, mai mare cu 40% faţă de 907 milioane lei în perioada similară a anului trecut. Veniturile operaţionale ale băncii s-au ridicat la 2,993 miliarde lei, de la 2,337 miliarde lei în perioada ianuarie-iunie 2022.

”Profitul net consolidat al Grupului Financiar Banca Transilvania este de 1,581 miliarde de lei (+51,14% faţă de iunie 2022), din care cel al băncii este de 1,269 miliarde de lei (+39,91% faţă de iunie 2022). Subsidiarele şi participaţiile de capital au contribuit cu peste 312,7 milioane de lei la profitabilitatea Grupului BT (+124% faţă de iunie 2022). Veniturile operaţionale ale Grupului BT au ajuns la 3,7 miliarde lei (+29,7%). Creşterile înregistrate de Banca Transilvania în prima jumătate a anului sunt peste media sistemului bancar şi reflectă rolul BT în finanţarea economiei: active totale (7,92% vs 5,25%), depozite (5,10% vs 3,91%) şi credite (2,64% vs -4,69%)”, arată raportul băncii.

Primele şase luni au însemnat în fiecare zi peste 1.600 de clienţi noi şi, în medie, 730 de credite. Au fost acordate 132.000 de credite persoanelor fizice şi companiilor, în valoare de 14,97 miliarde lei. Banca a ajuns la peste 4 milioane de clienţi, din care 282.000 sunt clienţi noi. În total, 88% dintre clienţi sunt digitalizaţi, folosind cel puţin una dintre aplicaţiile BT.

”Banca Transilvania a continuat să crească organic susţinut în prima jumătate a anului, mai ales prin volumul tot mai mare de tranzacţii. BT a generat valoare pentru populaţie şi companii şi a susţinut activitatea economică într-o perioadă-cheie pentru România. Banca este unul dintre cei mai mari plătitori de taxe şi impozite din ţară. În prima parte a anului a contribuit la bugetul statului cu aproximativ 600 de milioane de lei prin plata de taxe, impozite şi contribuţii sociale”, mai arată banca.

 În primul semestru au crescut semnificativ activele Grupului Financiar BT, veniturile operaţionale, economiile clienţilor şi tranzacţiile cu cardul.

 “Rezultatele sunt pozitive şi suntem mulţumiţi de cum a mers banca şi întregul Grup BT. Ne-am păstrat ritmul accentuat de creştere a activităţii operaţionale şi am reuşit să susţinem economia şi populaţia, într-o perioadă provocatoare. În astfel de momente, de incertitudine, se vede importanţa unui sistem bancar solid, bine capitalizat şi care beneficiază de o legislaţie predictibilă în susţinerea economiei şi a societăţii. Continuăm să investim în creşterea volumelor, a tranzacţiilor şi să finanţăm economia, pentru a asigura prosperitate românilor şi pentru a contribui la micşorarea decalajelor faţă de Vest, prin investiţii. Profitabilitatea băncii ne ajută să consolidăm capitalul BT pentru îndeplinirea planurilor pe care le avem şi a reglementărilor legale”, declară Ӧmer Tetik, Director General, Banca Transilvania.

Banca Transilvania a propus spre aprobarea acţionarilor distribuţia unui dividend brut de 1,13 lei/acţiune din rezervele de profit net aferente anului 2022 şi ale anilor precedenţi. Vor beneficia de iniţiativă peste 33.000 de acţionari români direcţi şi peste 7 milioane de acţionari români indirecţi, având în vedere că acţiunile BT sunt principala deţinere a fondurilor de pensii locale.

Banca Transilvania a continuat să susţină antreprenorii prin programele naţionale IMM Invest, acordând finanţări de 2,2 miliarde de lei în primul semestru. Dintre băncile participante, BT a acordat cele mai multe credite prin programul IMM Invest Plus 2023.

 BT a ajuns la 5,6 milioane de carduri în portofoliu, din care 3,3 milioane sunt şi carduri digitale în wallet-urile BT Pay, Apple Pay, Google Pay, Fitbit Pay şi Garmin Pay.

Numărul plăţilor cu telefonul a crescut cu 43% în semestrul întâi din acest an faţă de aceeaşi perioadă din 2022.

 Numărul tranzacţiilor cu cardurile BT a crescut cu 21% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Soldul provizioanelor a fost mai mare cu 3,46% şi a ajuns la 4,16 miliarde lei, comparativ cu soldul de la finalul anului 2022, când a fost de 4,02 miliarde lei.

Rata creditelor neperformante, conform indicatorului EBA, a fost de 2,36%.

Banca Transilvania a debutat în acest an pe piaţa internaţională prin emisiunea de obligaţiuni anunţată în aprilie, când a atras 500 de milioane de euro de la investitori. Aceasta a fost urmată de suplimentarea cu 100 de milioane de euro în iunie, ca urmare a interesului ridicat din partea investitorilor instituţionali cu privire la prima emisiune de obligaţiuni. Ulterior, în iulie, banca a primit 200 de milioane de euro de la IFC şi Asian Infrastructure Investment Bank, ca parte a unui pachet de obligaţiuni subordonate, iar în august, BT a completat cu 190 de milioane de euro programul de atragere de resurse pentru finanţarea economiei prin emiterea de obligaţiuni, ajungând astfel la 1 miliard de euro.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.