Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, afirmă, întrebat fiind despre amânarea construcţiei Terminalului 2 al Aeroportului de la Otopeni, că actualul terminal nu a ajuns la capacitatea maximă, el putând fi modernizat din fondurile proprii ale companiei care administrează aeroportul. În ceea ce priveşte construcţia noului terminal, aceasta se poate realiza dintr-un împrumut sau în baza unui parteneriat public-privat.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
”În primul rând, îmi doresc ca ceea ce câştigă această companie, ca profitul să rămână la ei, ca să poată să îl reinvestească. Eu am mai spus acest lucru: în acest moment numerele arată aşa: suntem aproape şi se va depăşi traficul pe care l-am avut înainte de pandemie. (...) Capacitatea actualului terminal este undeva la 24-25 de milioane de călători pe an. Nu am ajuns încă acolo, suntem încă sub 20 de milioane. Asta nu înseamnă că nu trebuie avute în vedere planuri pentru construcţia noului terminal, Terminalului 2 şi investiţii în Terminalul 1 pentru că nu se exclud una pe alta. În acest moment, o parte din acest profit, deci nu bani din altă parte, ci profitul acestei companii. Dacă va rămâne în continuare – şi uite, un apel public către domnul Boloş să ne lase banii pe care îi produce compania să poată să-i reinvestească, astfel încât să crească calitatea serviciilor în aeroport”, a afirmat, miercuri, ministrul Transporturilor.
 
Evenimente

24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast, ACUE
30 septembrie - Eveniment Profit.ro E-Commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a - Parteneri: CEC Bank, ContentSpeed, ARB
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-a. Parteneri: Raiffeisen Bank, ACUE
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris
În ceea ce priveşte construcţia noului terminal al Aeroportului ”Henri Coandă”, Sorin Grindeanu  a declarat că sursa de finanţare a acestuia se decide politic, viitorul terminal putând fi realizat fie dintr-un împrumut, fie prin parteneriat public-privat.
 
”Partea cealaltă, terminalul, studiem la nivel de guvern fiindcă sunt mai mult abordări pe care putem să le avem. Pe de o parte, putem să-l facem noi, cu împrumuturi externe, Bancă Mondială, BEI, toată lumea vrea să dea bani, sau putem să abordăm o altă cale, cea a parteneriatului public-privat, asta e o decizie politică pe care trebuie să o luăm la nivel de guvern”, a adăugat ministrul.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.