Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a anunţat că a discutat, luni, cu reprezentanţii Guvernului Bulgariei despre proiectul Fast Danube, „un proiect vital pentru întreaga Uniune Europeană, în contextul conflictului din Ucraina”. „Dunărea trebuie să fie navigabilă pe tot parcursul anului pentru a putea asigura fluxul necesar de mărfuri şi materii prime spre şi dinspre Uniunea Europeană. O mare parte din cerealele care provin din Ucraina pot fi transportate pe Dunăre, ceea ce face Proiectul Fast Danube cu atât mai important”, a mai spus el.
„Am discutat astăzi cu reprezentanţii Guvernului Bulgariei despre proiectul Fast Danube, un proiect vital pentru întreaga Uniune Europeană, în contextul conflictului din Ucraina! Dunărea trebuie să fie navigabilă pe tot parcursul anului pentru a putea asigura fluxul necesar de mărfuri şi materii prime spre şi dinspre Uniunea Europeană. O mare parte din cerealele care provin din Ucraina pot fi transportate pe Dunăre, ceea ce face Proiectul Fast Danube cu atât mai important! Partea bulgară a transmis obiectivele specifice pentru Zonele "Natura 2000" care urmează să fie aprobate şi transmise Comisiei Europene. Procedura de mediu, care urmează să fie iniţiată, trebuie finalizată în următoarele 6 luni pentru a putea fi trimisă la Comisia Europeană aplicaţia de finanţare a lucrărilor”, a scris Sorin Grindeanu, luni pe Facebook.
Acesta a adăugat că, la ora actuală se înregistrează 2 luni de întârziere faţă de noul calendar stabilit de comun acord pentru anul 2022.
„Am atras atenţia că orice întârziere poate compromite finalizarea proiectului până la sfârşitul anului 2022, ceea ce va periclita obţinerea finanţării pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor şi va aduce costuri suplimentare suportate de partea română. Le-am transmis colegilor bulgari şi intenţia Comisiei Europene să organizeze o reuniune trilaterală împreună cu România şi Bulgaria, în cadrul Conferinţei "TEN-T days" care va avea loc, la sfârşitul lunii iunie, la Lyon, pe tema proiectului Fast Danube. Situaţia privind întreţinerea şenalului navigabil poate deveni critică şi din cauza scăderii nivelului Dunării pe sectorul Silistra - Somovit, unde partea bulgară trebuie să finalizeze lucrările de dragaj până la sfârşitul lunii iunie 2022”, a completat ministrul Transporturilor.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.