Sosirile de păcură din Rusia în largul Greciei au crescut la niveluri record în aprilie, în timp ce sancţiunile impuse Moscovei îi determină pe comercianţi să găsească noi modalităţi de a exporta petrol rusesc prin sistemul de încărcări de la navă la navă, potrivit unor surse şi datelor firmei Refinitiv, transmite Reuters.
Comerţul cu ţiţei şi produse petroliere ruseşti rămâne legal pentru moment, deoarece Uniunea Europeană nu a convenit încă pe deplin asupra unui embargo propus, dar sancţiunile bancare şi alte sancţiuni financiare asupra Rusiei după invadarea Ucrainei, de pe 24 februarie, au făcut ca acest lucru să fie din ce în ce mai dificil.
În aprilie, transporturile de păcură rusească cu destinaţia Grecia au atins aproape 0,9 milioane de tone, un nivel aproximativ dublu faţă de martie, şi ar putea atinge noi recorduri în mai, potrivit datelor Refinitiv.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Cea mai mare parte a acestora a fost expediată din porturile ruseşti în portul Kalamata din Grecia, arată datele.
Ministerul grec al Energiei a refuzat să comenteze despre ceea ce a spus că este afacerea companiilor private.
Comercianţii au spus că păcura - un produs secundar al rafinării ţiţeiului în produse mai uşoare şi mai curate, cum ar fi carburanţii auto - este depozitată şi amestecată în larg, la bordul cisternelor, şi este încărcată prin transfer de la navă la navă pentru reexport.
Deşi nu este neobişnuit ca păcura să fie încărcată în largul Greciei pentru exporturi către alte destinaţii, nivelul de activitate a fost foarte ridicat în comparaţie cu nivelurile normale ale lunii aprilie, a spus o sursă din industrie.
Nava petrolieră Evridiki, care are capacitatea de a încărca 130.000 de tone, a încărcat o încărcătură rusească de păcură la mijlocul lunii aprilie, în largul Kalamata, au declarat două surse de transport maritim.
Nava s-a îndreptat apoi către centrul petrolier Fjairah din Emiratele Arabe Unite, arată datele Refinitiv.
Rusia a crescut exporturile de combustibil către Fjairah, sosiri urmând să urce la aproximativ 2,5 milioane de barili, conform datelor companiei de analiză a petrolului Vortexa.
Un alt petrolier, Okeanos, cu aceeaşi capacitate, a încărcat păcură în largul Kalamata la începutul acestei luni şi se îndreaptă în prezent spre India, arată datele.
Kriti King, care a încărcat 130.000 de tone de păcură în largul Kalamata, la începutul lunii mai, se îndreaptă în prezent spre China, potrivit datelor Refinitiv.
Surse de transport maritim au declarat pentru Reuters că vânzătorii de petrol ruşi au restabilit operaţiunile de încărcare de la navă la navă în Rotterdam şi lângă Ceuta, din Spania, după ce sancţiunile UE şi protestele activiştilor au împiedicat astfel de operaţiuni în Danemarca.
Moscova numeşte invadarea Ucrainei o ”operaţiune militară specială”, pentru a scăpa ţara de fascişti, o afirmaţie despre care Kievul şi aliaţii săi spun că este un pretext fără temei pentru un război neprovocat. Păcura este folosită drept combustibil pentru transport maritim, în generarea de energie sau ca materie primă pentru unele unităţi de rafinare care îl transformă în alţi combustibili.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.