Vânzările de modă online au crescut cu aproape 26% în 2021, comparativ cu anul precedent, iar creşterea prevăzută pentru 2022 este de 22%, arată o analiză Glami.ro, motor de căutare online de fashion din România. Potrivit acestuia, 55% dintre comercianţii online de modă plănuiesc să crească preţurile cu 6-10% în 2022.
Glami.ro, motor de căutare online de fashion din România, a lansat analiza anuală „Year in Review” pentru 2021, ce cuprinde date relevante despre cumpărăturile online de modă prin intermediul platformei.
”Unele dintre cele mai interesante constatări: vânzările de modă online au crescut cu aproape 26% în 2021, comparativ cu anul precedent; creşterea prevăzută pentru 2022 este de 22%; 55% dintre comercianţii online de modă plănuiesc să crească preţurile cu 6-10% în 2022; clienţii români au devenit fani ai stilului athleisure”, arată platforma.
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
20 noiembrie - Eveniment News.ro - Orașul meu - Acasă și la birou
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Analiza relevă că vânzările online de modă în România au crescut cu aproape 26% faţă de 2020 şi se preconizează că vor continua să crească cu 22% în 2022.
Creşterea e-commerce în segmentul modei, atât în 2021 cât şi ulterior, este susţinută de o saturaţie mai scăzută a pieţei: ponderea utilizatorilor de internet este încă mică în România, comparativ cu alte pieţe din Europa Centrală şi de Est, dar este în creştere.
Printre principalele provocări ale anului 2021, magazinele de modă online au menţionat: concurenţa mai puternică pe piaţă, gestionarea stocurilor, costurile majorate de marketing şi publicitate şi profitul diminuat de necesitatea de a oferi discount-uri mai mari. Pe de altă parte, problemele de confidenţialitate legate de actualizarea iOS pentru iPhone/iPad, angajarea ori concedierea personalului sau procesarea comenzilor returnate nu sunt considerate impedimente majore.
E-tailerii prezenţi pe platformă afirmă că mediul de piaţă va rămâne complex în 2022, cu noi provocări de abordat, precum întârzierile în transport, în producţie şi creşterea costurilor, depăşite de o situaţie geo-politică instabilă. Sondajul arată că că 55% dintre jucătorii e-commerce intenţionează să mărească preţurile în 2022.
”Majoritatea acestor magazine au prezentat planuri de creştere a preţurilor cu 6-10% - un procent mai mare decât în Cehia, dar mai mic decât în Ungaria”, mai arată platforma.
Românii au favorizat mărci precum Nike, Tommy Hilfiger, adidas, Guess, însă de-a lungul anului 2021 vizitatorii GLAMI au creat un nou clasament, condus de Sinsay. Acest brand a fost cel mai popular şi cel mai adăugat în listele de dorinţe, fiind urmat de Nike, adidas, Guess, Tommy Hilfiger, Gate, Trendyol, Bonprix, Reserved şi Puma.
De asemenea, în 2021 românii şi-au îndreptat atenţia asupra unui nou trend, care a făcut vâlvă în mediul online - „athleisure”, centrat pe colanţi evazaţi (+ 63%).
Piaţa locală a mai testat Y2K cu influenţa anilor '70 (care a înregistrat +51% mai multe căutări în jurul piesei sale centrale - vesta tricotată) sau noua tendinţă extravagantă - ce are căutări în creştere pentru: corsete (+ 49%), jachete (+ 84%), pantaloni din catifea (+ 117%).
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.