Producătorul jocului Fortnite, Epic Games, trebuie să plătească o amendă de 245 de milioane de dolari pentru că a păcălit gamerii să plătească microtranzacţii şi când nu doreau să facă acest lucru.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Federal Trade Commission, autoritatea americană pentru pieţe şi concurenţă, a finalizat investigarea Epic Games pentru posibile strategii de design menite să păcălească utilizatorii în a plăti pentru microtranzacţii şi a decis că producătorul de jocuri trebuie să plătească o amendă de 245 de milioane de dolari.

Banii vor fi folosiţi pentru compensarea americanilor care au jucat Fortnite şi au fost înşelaţi în acest fel.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

FTC spune că Epic a folosit ceea ce în industrie poartă denumirea „dark patterns” - un design creat special în aşa fel încât să determine utilizatorul să realizeze o anumită acţiune.

Companiile de tehnologie, inclusiv Meta şi Google, folosesc destul de frecvent şi astfel de dark patterns în cadrul propriilor produse pentru a determina utilizatorul să folosească anumite funcţii, care să slujească strategiilor de business ale acestora.

În cazul jocului Fortnite, investigatorii spun că interfaţa grafică şi meniul principal au fost special modelate pentru ca gamerii să facă microtranzacţii neintenţionate. Aceştia ajungeau să apese din greşeală un buton care ducea la cumpărarea unor obiecte virtuale.

Compania mai este acuzată că a facilitat achiziţiile făcute de copii fără acordul părinţilor şi că i-a ameninţat cu blocarea conturilor pe cei care iniţiau disputarea tranzacţiior neautorizate.

Ordinul FTC a devenit acum definitiv, după ce fusese anunţat iniţial în decembrie.

Epic nu este la prima abatere. Compania a acumulat până acum amenzi de peste jumătate de miliard de dolari, având de plătit alte 275 de milioane de dolari pentru colectarea datelor copiilor cu încălcarea legii.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.