Două feriboturi hibrid RoRo urmează să fie construite la Şantierul Naval Damen Mangalia pentru compania canadiană Seaspan Ferries, după ce şantierele navale Damen au câştigat oferta de construire a noilor feriboturi, a anunţat luni Ministerul Economiei.
Fiecare dintre cele două nave inovatoare are o lungime de 149 de metri, şi a fost proiectată astfel încât să permită încărcarea şi transportul pe culoare cu o lungime totală de 1.034 metri.
"Feriboturile vor fi dotate cu baterii de 2 megawaţi, dar vor permite inclusiv stocarea a peste 200 de metri cubi de Gaz Natural Lichefiat. Cele două nave vor intra în serviciul Seaspan Ferries ca parte a programului de înlocuire a flotei companiei. Navele vor fi clasificate de Bureau Veritas şi vor intra în exploatare în 2021, construcţia acestora începând la Santierul Naval Damen Mangalia încă de anul acesta", se arată în comunicat.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Cele două companii au lucrat îndeaproape pentru a se asigura că noile nave îndeplinesc standardele stricte de siguranţă, de performanţă şi de funcţionare necesare, potrivit ministerului.
"Vorbim despre încă un contract cu beneficii multiple pentru cel mai mare şantier din Europa şi, implicit, pentru economia României. Contractul confirmă încă o dată capacităţile extraordinare de care dispunem în România, precum şi calitatea resursei umane înalt calificate de pe şantier. Prin specialiştii din Şantierul Naval de la Mangalia avem capacitatea să construim în România o gamă largă de nave, complexe, de mare capacitate şi foarte avansate din punct de vedere tehnologic. România redevine astfel un lider în Europa în construcţia navală", a declarat ministrul Economiei, Niculae Bădălău.
Acesta numeşte parteneriatul dintre Damen si România "un succes".
"Damen a muncit foarte mult pentru a câştiga acest proiect, iar Seaspan Ferries este încântat să se asocieze cu ei în noul lor santier din Mangalia, România. Santierul are o bună reputaţie pentru calitate şi are forţa de muncă şi infrastructura necesară pentru a construi aceste nave complexe pentru Seaspan Ferries. Damen lucrează îndeaproape cu Seaspan pentru a se asigura că navele îşi ating capabilităţile de top, iar Seaspan Ferries aşteaptă cu nerăbdare să colaboreze cu echipa Damen pe acest proiect interesant", a declarat la rândul său Harly Penner, Director Fleet Engineering & Vessel Development de la Seaspan Ferries.
La rândul său, Leo Postma, director de vânzări al Damen, spune că acesta este începutul unui parteneriat cu un potenţial imens pentru viitor.
"Suntem foarte entuziasmaţi să construim aceste nave hibrid cu doua sisteme de propulsie pentru Seaspan Ferries şi suntem mândri că un astfel de operator de încredere a decis sa aleagă Damen pentru acest proiect", a adăugat Leo Postma, director de vânzări al Damen.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.