Digi Communications N.V. (DIGI), operator în domeniul comunicaţiilor electronice, cu operaţiuni în România, Ungaria, Spania şi Italia şi compania-mamă a RCS & RDS, liderul de piaţă în România pe segmentul serviciilor de tip pay-tv şi internet fix, a raportat în primele nouă luni pierderi de 23,5 milioane euro în primele nouă luni, de la un profit net de 24,9 milioane euro în perioada similară din 2019, iar veniturile au crescut cu 8,7% până la 950,6 milioane euro.
"Grupul Digi Communications N.V. a publicat vineri, 13 noiembrie 2020, rezultatele financiare pentru cele nouă luni încheiate la 30 septembrie 2020, care arată venituri în creştere cu 8,7% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent (950,6 milioane euro faţă de 874,6 milioane euro) şi creşterea cu 12 % a numărului de RGU, până la 17,7 milioane de la 15,8 milioane, la 30 septembrie 2019. EBITDA ajustată în primele nouă luni a fost de 353 milioane euro (inclusiv IFRS 16), înregistrând o creştere de 8% comparativ cu perioada precedentă", arată grupul.
DIGI a înregistrat în trimestrul 3 un profit net de 17,5 milioane euro.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
"În acest moment, răspândirea şi consecinţele epidemiei sunt în continuare dificil de anticipat, întrucât se prevede începutul unui al doilea val al pandemiei si al restricţiilor aferente impuse de guvernele ţărilor în care operăm. O nesiguranţă prelungită şi imposibilitatea de a stopa răspândirea COVID-19 precum şi anumite măsuri pe care statele le-ar putea lua în această perioadă ar putea avea consecinţe negative pentru activitatea şi rezultatele financiare ale grupului", arată raportul DIGI.
La sfârşitul trimestrului, Grupul Digi a înregistrat creşteri importante ale numărului de servicii pe principalele segmente care au ajuns la 5,6 milioane RGU (pay-tv), respectiv 4,1 milioane RGU (internet fix). Serviciile de comunicaţii mobile au atins 6,2 milioane RGU.
"În ansamblu, Grupul Digi a obţinut o performanţă solidă în decursul celor nouă luni şi în al treilea trimestru al anului 2020, în ciuda incertitudinilor generate de situaţia privind sănătatea publică. Deşi impredictibilitatea a fost principala caracteristică a activităţii economice pe toate pieţele în care este prezent grupul, operaţiunile Digi pe aceste pieţe au reuşit să ofere rezultate excelente, ca o confirmare a nevoii în creştere de servicii de conectivitate, în toate sectoarele publice, în timpul pandemiei", mai arată grupul.
Serghei Bulgac, CEO al Digi Communications N.V., spune că având în vedere importanţa serviciilor de comunicaţii electronice în timpul perioadei de carantină, a continuat să dezvolte reţelele şi a investit în soluţii tehnologice pentru a furniza servicii de o calitate constant optimizată.
"Continuăm să supraveghem mediul de sănătate şi siguranţă din sucursalele noastre şi să le oferim angajaţilor tot suportul şi materialele necesare pentru a ne derula operaţiunile la un nivel normal de activitate, menţinând o stare bună de sănătate în rândul colegilor şi al clienţilor. În contextul noilor restricţii introduse de autorităţi în toate teritoriile, suntem pregătiţi să sprijinim clienţii noştri, rezidenţiali sau corporativi, cu servicii, soluţii, expertiză care îi pot menţine conectaţi cu familiile sau prietenii lor, cu echipele, cu locurile lor de muncă sau cu afacerile lor", a declarat Serghei Bulgac, Chief Executive Officer (CEO) al Digi Communications N.V.
Operaţiunile pe piaţa din România au continuat să fie în trimestul 3 principalul generator de venituri în cadrul grupului (62% din totalul veniturilor), de servicii (71% din totalul RGU) şi cu o contribuţie semnificativă la EBITDA consolidată (76% din totalul EBITDA). Segmentul serviciilor fixe a înregistrat o creştere remarcabilă în trimestrul 3 2020 comparativ cu trimestrul 3 2019 (+ 15% RGU cu plată şi + 17 % RGU internet).
În ceea ce priveşte segmentul comunicaţiilor mobile, Digi şi-a menţinut poziţia de lider ca destinaţie de portabilitate. Global, în ultimele 9 luni, reţeaua Digi Mobil a portat 266.661 de numere de telefonie mobilă, iar în trimestrul 3 a înregistrat cel mai mare număr de numere portate - 100.018, în evoluţie cu 29% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2019 (77.436 de numere de telefonie portate în trimestrul 3 2019). În septembrie 2020, 46% din portabilitatea numerelor de telefonie mobilă a fost direcţionată către Digi Mobil.
În Ungaria, Digi Kft. a continuat, în timpul verii, activitatea sa dublă, atât în domeniul serviciilor de comunicaţii electronice fixe, cât şi în privinţa extinderii serviciilor mobile. La nivelul operaţiunilor pe segmentul serviciilor fixe, filiala grupului a îmbunătăţit continuu reţelele existente, atât ale Digi, cât şi ale Invitel, furnizând servicii prin infrastructură de fibră optică (FTTH) direct în casele clienţilor.
Serviciul Digi Mobil a devenit accesibil în peste 650 de aşezări şi a atins o acoperire de 70% din populaţie, în decurs de un an şi jumătate de la lansarea serviciului în mai 2019.
Digi Spania a depăşit în trimestrul 3 pragul de 2,2 milioane RGU pentru serviciile de voce şi date mobile, majorându-şi contribuţia la veniturile grupului, care a ajuns să reprezinte 22% din totalul veniturilor Grupului şi la EBITDA (13% din EBITDA consolidat al Grupului).
Filiala spaniolă a anunţat noi progrese în extinderea reţelei sale de servicii de comunicaţii electronice fixe şi şi-a menţinut poziţia pe segmentul portabilităţii mobile. Digi Spania a reconfirmat, de asemenea, tendinţa ascendentă, înregistrând din iulie până în septembrie peste 39.000 de numere de telefonie mobilă portate.
„În septembrie, am continuat tendinţa pozitivă, fiind pentru a treia lună consecutivă liderul pieţei portabilităţii mobile din Spania”, a declarat Marius Vărzaru, director general Digi Spania.
În Italia, a patra piaţă în care Grupul Digi are operaţiuni, ca MVNO (Mobile Virtual Network Operator), echipele s-au concentrat pe diversificarea ofertelor către clienţi şi creşterea calitativă a serviciilor. Digi Italia a înregistrat un număr de 253.000 RGU la 30 septembrie 2020, comparativ cu 227.000 RGU la 30 septembrie 2019. Sucursala a continuat să-şi îmbogăţească portofoliul de servicii, adresat în principal diasporei româneşti din Italia, dar şi populaţiei locale.
Digi Communications N.V. este un operator european de top în domeniul comunicaţiilor electronice, cu operaţiuni în România, Ungaria, Spania şi Italia şi este compania-mamă a RCS & RDS, liderul de piaţă în România pe segmentul serviciilor de tip pay-tv şi internet fix. După peste 27 de ani de existenţă, Digi a ajuns să deţină, în prezent, cea mai extinsă reţea de fibră optică din regiune, cu o acoperire de aproximativ 8,4 milioane locuinţe, în România şi Ungaria (la 31 decembrie 2019).
În România, Grupul Digi este cel mai mare angajator din domeniul antreprenorial local, cu aproximativ 13.000 angajaţi (circa 16.500 pe toate cele patru pieţe unde este prezent).
Grupul Digi are o divizie media care cuprinde: televiziunile Digi 4K, prima televiziune ULTRA HD din România, Digi24, Digi Sport 1, 2, 3, 4, Film Now (pay-TV), Digi World, Digi Animal World, Digi Life, UTV, Music Channel şi Hit Music Channel, radiourile Digi FM, ProFM, Dance FM, Chill FM şi platformele de comunicare online reunite sub umbrela Digi Online.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.