Coca-Cola a raportat marţi venituri trimestriale care depăşesc aşteptările analiştilor, determinate de preţurile mai mari ale băuturilor, transmite CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Dar aceste preţuri mai mari au afectat cererea pentru produse de Coca-Cola, cum ar fi Simply Orange Juice şi Fairlife Milk.

Coca-Cola a declarat că volumul său unitar, care exclude impactul schimbărilor valutare şi preţurilor, a scăzut cu 1% în trimestrul al patrulea.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Acţiunile companiei au rămas stabile marţi.

Iată ce a raportat compania în comparaţie cu ceea ce se aştepta Wall Street, pe baza unui sondaj al analiştilor realizat de Refinitiv:

Câştig pe acţiune: 45 de cenţi ajustat, faţă de cel aşteptat de analişti, de 45 de cenţi

Venituri: 10,13 miliarde de dolari faţă de cele anticipate de analişti, de 10,02 miliarde de dolari

Gigantul băuturilor a raportat un venit net atribuit companiei în trimestrul al patrulea de 2,03 miliarde de dolari, sau 47 de cenţi pe acţiune, în scădere faţă de 2,41 miliarde de dolari sau 56 de cenţi pe acţiune, cu un an mai devreme.

Excluzând o taxă de depreciere legată de afacerile sale ruseşti şi de alte elemente, Coca-Cola a câştigat 45 de cenţi pe acţiune.

Vânzările nete au crescut cu 7%, până la 10,13 miliarde de dolari, datorită creşterii cu 12% a preţurilor şi a unui mix mai scump de băuturi.

Volumul de carcase a fost constant în America de Nord şi a scăzut cu 5% în segmentul său din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa.

CEO-ul James Quincey a declarat în ultimul trimestru că consumatorii europeni îşi schimbă comportamentul ca răspuns la inflaţie.

”Se pare că economia europeană va evita o recesiune tehnică, dar în mod clar cererea consumatorilor se diminuează şi cred că acest lucru va continua în restul anului”, a spus el marţi.

El a adăugat că afacerile Coca-Cola din SUA încă funcţionează bine, iar redeschiderea Chinei va spori probabil vânzările în acest an.

Compania cu sediul în Atlanta a folosit o strategie în două direcţii pentru a atrage o gamă largă de consumatori. Pe lângă creşterea preţurilor, a încercat, de asemenea, să ofere opţiuni mai accesibile pentru clienţii cu venituri mai mici.

Atât segmentul de băuturi răcoritoare carbonatate ale Coca-Cola, cât şi divizia de apă, sport, cafea şi ceai au raportat un volum constant pentru trimestrul patru, deşi au existat câteva puncte luminoase.

Volumul Coke Zero Sugar a crescut cu 9%, iar afacerea sa cu cafea a înregistrat o creştere a volumului cu 11%, pe măsură ce compania şi-a extins marca Costa.

Cel mai slab punct a fost segmentul de juice-uri, lactate cu valoare adăugată şi băuturi pe bază de plante, care a înregistrat o scădere a volumului cu 7% în trimestrul respectiv.

Compania a spus că suspendarea afacerilor sale din Rusia a afectat divizia.

Pentru 2023, Coca-Cola anticipează o creştere comparabilă a veniturilor de 3% până la 5% şi o creştere comparabilă a câştigurilor pe acţiune de 4% până la 5%.

Wall Street prognoza o creştere a veniturilor de 3,9% şi a câştigului pe acţiune cu 3% pentru acest an.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.