Cosmin Vladimirescu, managerul Mastercard România, a afirmat că, în domeniul financiar gradul de alfabetizare al românilor este de 22%, Bulgaria situându-se la 35%. La evenimentul de lansare a platformei Tribuna Consumatorilor, el a precizat că evoluţia numărului de carduri bancare în România în ultimii ani a fost una spectaculoasă.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

„Sistemul financiar este unul dintre cele mai recente domenii din România şi trebuie să recunoaştem că suntem în urma altora din punct de vedere al educaţiei financiare, nu în urma altora din punct de vedere al tehnologiei. Suntem campioni absoluţi la apetitul românilor pentru inovaţie şi tehnologie. Din păcate, când este vorba de alfabetizarea în domeniul financiar suntem în coada Europei", a precizat Cosmin Vladimirescu, manager general Mastercard România. 

În comparaţie cu europenii, gradul de alfabetizare al românilor este de 22%, România situându-se pe ultimul loc al clasamentului, potrivit lui Cosmin Vladimirescu. Bulgaria este la 35% grad de alfabetizare financiară.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

„Dacă ne uităm şi la gradul de incluziune financiară constatăm că doar 60% dintre români au acces la servicii financiare, 40% încă nu le-au cunoscut”, a adăugat managerul, subliniind că Tribuna Consumatorilor va putea fi un suport bun pentru români în această privinţă.

Evoluţia numărului de carduri bancare în România în ultimii ani a fost spectaculoasă.

„Evoluţia a fost una spectaculoasă de la un an la altul. Singurul indicator care a depăşit creşterea numărului de carduri a fost creşterea gradului de utilizare, în special pe tranzacţii contactless. Cardurile de masă, care au apărut acum aproape 2 ani, nivelul de penetrarea fiind de aproape 50%, la finalul anului vom fi la un milion de carduri de masă, sunt nişte instrumente tranzacţionale. Intră în categoria de produse reglementate şi nu pot fi folosite pentru a retrage numerar, deci toate tranzacţiile sunt pentru cumpărături şi 85% dintre acestea sunt realizate contactless”, a mai spus Vladimirescu. 

Tribuna Consumatorilor este prima platformă online care va îngloba informaţii corecte şi utile pentru toate tipurile de consumatori. Fiecare dintre cele patru arii acoperite - Tehnologie, Bani, Casă şi Familie, Auto şi Călătorii - cuprinde subdivizii cu informaţii practice şi răspunsuri la întrebările cele mai frecvente ale consumatorilor.

Platforma tribunaconsumatorilor.ro pune la dispoziţie utilizatorilor materiale text şi video realizate în parteneriat cu instituţii de stat, branduri, organizaţii şi asociaţii profesionale.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.