Durata estimată a călătoriilor cu avionul este cu 35 de minute mai mare în acest an faţă de acum zece ani, conform unui raport al Which? Travel care informează că durata mărită este determinată de companiile aeriene care modifică programul pentru a crea impresia că pasagerii ajung la timp la destinaţie, scrie The Guardian.
Companiile adaugă până la 35 de minute în plus la durata estimată a călătoriei pentru a se asigura că îşi menţin punctualitatea şi astfel scade riscul de a fi nevoite să despăgubească pasagerii, conform investigaţiei Which? Travel.
Majoritatea călătoriilor aeriene au o durată estimată mai mare decât acum zece ani, în ciuda îmbunătăţirilor tehnologice.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Au fost luate în considerare 125 de rute şi durata lor medie estimată de companiile aeriene în 2009 şi au fost comparate cu aceleaşi rute în 2017. Dintre acestea, 61% durează mai mult în prezent. În cazul Ryanair, procentul este de 82%, la British Airways 87%, pentru Virgin Atlantic 75% şi 62% pentru easyJet.
Rory Boland, editorul Which?, a declarat: „Pasagerii se pot simţi înşelaţi de această practică. Companiile aeriene vor susţine că adăugarea a 10, 20 sau chiar 30 de minute la durata estimată a zborurilor va îmbunătăţi timpul de zbor. Dar scăderea în punctualitate din ultimii ani sugerează că nu a ajutat prea mult”.
„În schimb, mărirea duratei estimate a zborurilor înseamnă, cel mai probabil, că pasagerii petrec mai mult timp la îmbarcare sau în avion, doar ca să se felicite singure companiile că ajung la timp la destinaţie”, a adăugat el.
British Airlines, Easyjet şi Ryanair au fost mai puţin punctuale în 2017 decât în 2009, conform Which?, punctualitatea Easyjet scăzând cu 10%.
British Airlines, Ryanair şi Virgin Atlantic au comunicat că avioanele zboară cu viteze reduse pentru a scădea consumul de combustibil şi a permite astfel preţuri mici la bilete. Ryanair a precizat că programul „este ajustat la sfârşitul fiecărui sezon pentru a reflecta durata medie a zborurilor analizate”.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.