Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) anunţă că a transmis, spre validare, la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP), documentaţia pentru licitaţia de proiectare şi execuţie a Drumului Expres Bacău-Piatra Neamţ.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Contractul este estimat la 6 miliarde lei fără TVA.

”Compania Naţională de Investiţii Rutiere a transmis, astăzi, spre validare, la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice, documentaţia pentru licitaţia de proiectare şi execuţie a Drumului Expres Bacău-Piatra Neamţ”, anunţă CNIR.

Drumul Expres Bacău-Piatra Neamţ are o lungime de 51 kilometri şi va asigura condiţii moderne de transport între cele două municipii, reducerea traficului greu şi de tranzit în interiorul celor două oraşe, precum şi legătura municipiului Piatra Neamţ la Autostrada Moldovei A7. Contractul va fi licitat într-un singur lot, iar durata de realizare este de 48 de luni (12 luni proiectare şi 36 de luni pentru execuţia lucrărilor).

Capacităţi Tehnice:

• 30 structuri (poduri, pasaje, viaducte) cu o lungime totală de aprox. 16 kilometri. Din cele 30 de lucrări de artă, două structuri au peste 1000 de metri, cel mai lung fiind viaductul de 1072 metri la nodul rutier de conexiune cu Autostrada Moldovei A 7, secţiunea Bacău-Paşcani,

• 5 noduri rutiere: nod rutier tip ”trompetă” - conexiune A7 la km 0, nod rutier Racova pentru conexiunea cu DN 15, nod rutier Podoleni, nod Săvineşti şi nod rutier Piatra Neamţ

• Spaţiu de servicii tip S 3

• Centru de Întreţinere şi Coordonare (CIC)

Pe traseul care se desfăşoară în judeţele Bacău şi Neamţ sunt prevăzute perdele forestiere (aprox. 20 kilometri lungime).

În criteriile de atribuire a fost prevăzută acordarea punctajului suplimentar pentru constructorul care angajează persoane fără loc de muncă din judeţele Bacău şi Neamţ, studiul de fezabilitate estimând a fi necesare, în total, 1.800 de locuri de muncă pe perioada execuţiei lucrărilor. De asemenea, pentru utilizarea conceptului BIM (Building Information Modelling), CNIR a stabilit un punctaj de 6 %.

Etapele premergătoare transmiterii documentaţiei către ANAP:

Pe 23 octombrie 2024, CNIR a transmis către Consiliul de Administraţie referatul de aprobare pentru contractul ”proiectare şi execuţie Drum Expres Bacău-Piatra Neamţ”.

Pe 14 noiembrie 2024, consiliul de administraţie al CNIR a supus analizei necesitatea şi oportunitatea ,,Contract achiziţie publică proiectare şi achiziţie Drum Expres Bacău-Piatra Neamţ”.

Pe 28 noiembrie 2024, conducerea executivă a CNIR primit decizia Consiliului de Administraţie care a permis, transmiterea documentaţiei, joi,, către ANAP.

Necesitatea realizării drumului expres Bacău – Piatra Neamţ a fost identificată şi cuantificată la nivel general prin Master Planului General de Transport al României şi în cadrul Programului Investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021-2030.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.