Şapte oferte de la constructori din România, Bulgaria, Turcia şi Ucraina au fost depuse joi la contractul pentru proiectarea şi execuţia drumului expres Bacău-Piatra Neamţ, anunţă Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR). Contractul pentru drumul lung de 51 km este estimat la 6,7 miliarde lei.
”7 oferte de la constructori din România, Bulgaria, Turcia şi Ucraina au fost depuse, astăzi, la contractul pentru proiectarea şi execuţia drumului expres Bacău-Piatra Neamţ. Cu o lungime de 51 kilometri, Drumul Expres va asigura condiţii moderne de transport şi legătura municipiului Piatra Neamţ la Autostrada Moldovei-A7”, anunţă CNIR.
Ofertele au fost depuse de:
- Ofertant unic – Kolin Insaat Turizm Sanayi ve Ticaret A.S.,
- Asociere – Trace Group Hold (Leader),YÜKSEL İNŞAAT ANONİM ŞİRKETİ,CITADINA 98,OLDROAD CONSTRUCT,CREATIVE ROAD DESIGN, ADD GLOBAL DESIGN S.R.L.,TANCRAD
- Asociere – SA & PE CONSTRUCT SRL (Leader),TEHNOSTRADE S.R.L.,SPEDITION UMB,
- Asociere – PRECON TRANSILVANIA S.R.L. (Leader), Automagistral-Pivden SRL, CONEXTRUST
- Asociere – BOG’ART (Leader), ROTARY CONSTRUCTII MENTENANTA, CONCELEX, X-WAY INFRASTRUCTURE
- Asociere – BISKON YAPI ANONIM SIRKETI (Leader), ILGAZ CONSTRUCTION, STRACO HOLDING
- Asociere – DANLIN XXL (Leader), GROMA HOLD LTD, Intertranscom Impex SRL, EVROPEISKI PATISHTA, ANTREPRIZA DE CONSTRUCTII DRUMURI SI AUTOSTRAZI
Contractul estimat la 6,7 miliarde lei este licitat într-un singur lot şi are o durată de realizare de 48 de luni, din care 12 luni pentru etapa de proiectare şi 36 de luni pentru execuţia lucrărilor). Finanţarea investiţiei se va realiza din fonduri externe nerambursabile, Programul Transport 2021-2027 şi de la bugetul de stat.
Pe traseul care se desfăşoară în judeţele Bacău şi Neamţ vor fi construite:
- 30 structuri (poduri, pasaje, viaducte) cu o lungime totală de aproximativ 16 kilometri. Din cele 30 de lucrări de artă, două structuri au peste 1.000 de metri, cel mai lung fiind viaductul de 1072 metri la nodul rutier de conexiune cu Autostrada Moldovei A 7, secţiunea Bacău-Paşcani,
- 5 noduri rutiere: nod rutier tip ”trompetă” -conexiune A7 la km 0, nod rutier Racova pentru conexiunea cu DN 15, nod rutier Podoleni, nod Săvineşti şi nod rutier Piatra Neamţ
- Spaţiu de servicii tip S 3 (stânga-dreapta)
- Centru de Întreţinere şi Coordonare (CIC)
”Pentru construirea acestui Drum Expres, conform estimării din Studiul de Fezabilitate sunt necesare, pe toată durata execuţiei, 1.800 de locuri de muncă. De aceea, pentru a încuraja incluziunea socială, concept pe care l-am promovat în toate licitaţiile de execuţie, în criteriile de atribuire am prevăzut acordarea punctajului suplimentar pentru constructorul care angajează persoane fără loc de muncă din judeţele Bacău şi Neamţ. Şi tot pentru a încuraja incluziunea socială, în premieră, în cadrul criteriilor de atribuire am decis acordarea punctajului suplimentar constructorilor care utilizează forţă de muncă din sistemul penitenciar şi aici mă refer exclusiv la deţinuţii care doresc să lucreze, având astfel posibilitatea ca, după eliberare, să se reintegreze mai uşor în societate şi să deţină şi o calificare. Este un demers pe care îl realizăm în parteneriat cu Administraţia Naţională a Penitenciarelor”, a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Lungimea perdelelor forestiere din judeţele Bacău şi Neamţ este de aproximativ 20 de kilometri.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.