Cifra de afaceri a Orange România a scăzut cu 3,2% în 2020 la 1,076 miliarde de euro, de la 1,112 miliarde de euro în 2019, potrivit rezultatelor financiare anunţate joi de grup.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

"În intervalul octombrie-decembrie, Orange România a realizat o cifră de afaceri în valoare de 304 milioane de euro, în creştere cu 1,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior. Această evoluţie este determinată de o creştere a vânzărilor de echipamente, înregistrată în contextul în care multe dintre activităţile economice s-au mutat în mediul digital. Cifra de afaceri totală pentru 2020 este de 1,076 miliarde de euro", a anunţat grupul.

La 31 decembrie 2020, Orange România oferea servicii mobile, fixe şi TV pentru 10.727.000 de clienţi, în creştere cu 1% comparativ cu finalul trimestrului 4 2019. Comparativ, la 31 decembrie 2019, Orange România oferea servicii mobile, fixe şi TV pentru 10.941.000 de clienţi, în creştere cu 1,7% comparativ cu finalul trimestrului 4 2018.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Serviciile fixe în bandă largă aveau 403.000 de clienţi, la finalul lui 2020, în creştere cu 13% faţă de aceeaşi perioadă din 2019.

"În 2020, Orange a continuat dezvoltarea reţelei, iar la 31 decembrie 2020 asigura acoperire 4G pentru 99,2% din populaţie şi 4G+ pentru peste 65% dintre români faţă de 53% la final de 2019. La finalul anului, 230.000 de locuitori din 503 de localităţi nou-acoperite au primit acces la conectivitate 4G. Dacă în 2019, reţeaua Orange 5G era prezentă în patru oraşe, 2020 a adus conectivitatea 5G în 15 oraşe din România, iar capitala este 100% acoperită. Dincolo de viteze comparabile cu cele de fibră optică, cu maxime de 1,2 Gbps – de până la 10 ori mai mari decât 4G, reţeaua Orange 5G permite inovaţii tehnologice ce aduc îmbunătăţiri semnificative viitoarelor proiecte de oraşe inteligente, mobilitate, media etc", mai arată grupul.

Dezvoltările la nivel de infrastructură au fost făcute în condiţiile îmbunătăţirii eficienţei energetice, prin ajustarea consumului echipamentelor în funcţie de trafic şi prin folosirea unor soluţii ce reduc cantitatea de curent electric necesar în centrele de date şi în incintele de telecomunicaţii. Aceste acţiuni reprezintă o parte dintre eforturile Orange pentru reducerea impactului asupra mediului înconjurător, se menţionează în raportul grupului.

"Ca parte a implicării sale în procesul de digitalizare a educaţiei în România, Orange a livrat peste 180.000 de tablete, pe parcursul anului, pentru ca elevii să poată continua învăţarea online. Acest demers este completat de cel al Fundaţiei Orange, care a investit peste 550.000 euro în educaţie digitală în 2020 şi a adaptat platforma de învăţare Digitaliada la noile condiţii de învăţare pentru mai mult de 35.000 de elevi, profesori şi părinţi", relevă raportul.

În 2020, veniturile din servicii IT&C, destinate companiilor, au cunoscut o evoluţie constantă cu o creştere de 20% faţă de 2019.

Serviciile financiare Orange Money sunt utilizate de peste 260.000 de clienţi, în creştere cu 50% faţă de finalul lui 2019. De asemenea, baza de carduri emise s-a dublat în 2020 ducând şi la o dublare a numărului de plăţi efectuate cu cardurile de debit Orange Money în T4 2020 comparativ T4 2019.

În perioada octombrie-decembrie 2020 mult mai mulţi consumatori au optat pentru servicii şi achiziţii online, generând o triplare a comenzilor e-commerce faţă de T4 2019.

“Anul 2020 a dovedit valoarea infrastructurii telecom şi rolul său în susţinerea economiei digitale în România. La Orange, am demonstrat încă o dată robusteţea şi capacitatea de inovare a reţelei, chiar şi în cele mai solicitante condiţii. În acelaşi timp, atingerea unui nivel de acoperire 4G a 99,2% din populaţie ne aduce mai aproape de scopul nostru social de reducere a decalajului digital, prin acces la o reţea de calitate, care conectează români din toate zonele. Viziunea noastră strategică, axată pe digitalizarea serviciilor, s-a observat şi în nivelul de performanţă financiară şi comercială. Am susţinut procesul de transformare digitală a companiilor, în vederea asigurării continuităţii business-ului. De asemenea, numărul clienţilor care s-au îndreptat spre soluţii digitale de self-care a crescut semnificativ, iar modelul de business axat pe simplitate şi transparenţă în zona de servicii financiare mobile a atras un număr dublu de clienţi spre Orange Money”, a declarat Liudmila Climoc, CEO al Orange România.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.