Norofert Group, principalul producător român de inputuri organice, a realizat în 2020 o cifră de afaceri de 24,4 milioane de lei, în creştere cu 64% faţă de 2019, şi un profit net de 6,3 milioane de lei, o creştere de 36%.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

"Norofert Group, principalul producător român de inputuri organice, raportează venituri consolidate de 24,4 milioane de lei pentru anul 2020, în creştere cu 64% faţă de 2019 şi un profit net de 6,3 milioane de lei, o creştere de 36%. Compania listată pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti a încheiat anul trecut cu venituri din exploatare de 31 milioane de lei şi EBITDA de 11,4 milioane de lei", a anunţat compania.

Pentru 2021, compania şi-a propus să atingă afaceri de 35 de milioane de lei pe plan local.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

"Anul trecut a fost unul imprevizibil şi plin de provocări. Ţinând cont de pandemia globală şi de contextul local al secetei severe din toată România, suntem încântaţi să furnizăm rezultate care depăşesc obiectivele stabilite şi aprobate de acţionarii noştri în luna aprilie a anului 2020. În afară de creşterea afacerii noastre cu 64% faţă de anul precedent, în 2020 am reuşit să înfiinţăm o filială în SUA, am continuat investiţiile în fabrică şi am început pregătirile pentru introducerea unei noi linii de afaceri în grupul nostru – cultivarea de teren în sistem ecologic. Profiturile din 2020 vor fi capitalizate, iar acţionarii noştri vor beneficia de acţiuni gratuite. Pentru 2021, stabilim stacheta şi mai sus, deoarece ne propunem să atingem cifra de afaceri de 35 de milioane de lei în România, precum şi să începem să generăm mai multe rezultate semnificative pe pieţele externe”, a declarat Vlad Popescu, CEO Norofert SA.

Conducerea companiei atribuie creşterea rezultatelor oportunităţilor obţinute datorită finanţărilor prin intermediul pieţei de capital accesate de grup în perioada 2019-2020.

În conformitate cu politica de dividende a Norofert, conducerea propune acţionarilor capitalizarea unei părţi din profiturile din 2020. Propunerea, supusă votului la Adunarea Generală a Acţionarilor programată în data de 20 aprilie 2021, va fi majorarea capitalului social al Norofert cu aproximativ 3,4 milioane de lei prin emiterea de până la 8.573.940 acţiuni noi cu o valoare nominală de 0,4 lei pe acţiune. Acţionarii vor primi astfel o acţiune gratuită pentru fiecare acţiune deţinută.

Norofert desfăşoară în prezent un proces de majorare a capitalului. Compania intenţionează să îşi mărească capitalul social cu 550.000 de acţiuni noi şi să strângă 7,2 milioane de lei. Capitalul strâns va fi investit într-o linie de producţie de îngrăşăminte de sol de înaltă capacitate.

"În urma acestei investiţii, Norofert va deveni cel mai mare producător din această categorie de produse din România. Restul de capital va fi utilizat pentru creşterea capacităţii liniei de producţie a tabletelor efervescente. Tabletele efervescente sunt proiectate să fie produsul vedetă al Norofert USA, LLC, filiala din SUA a Norofert, şi să reprezinte o parte importantă a vânzărilor pe piaţa americană în 2021", precizează compania.

La începutul acestei săptămâni, grupul a anunţat intenţia de a achiziţiona o fermă de 1.000 de hectare în localitatea Zimnicea, judeţul Teleorman şi, prin urmare, să introducă o nouă linie de afaceri - agricultura ecologică. Valoarea tranzacţiei se ridică la 9,5 milioane de lei. Ferma este situată la o distanţă de 5 kilometri de portul Zimnicea de pe Dunăre, unde Norofert intenţionează să dezvolte o capacitate de depozitare pentru încărcarea barjelor pentru comercializarea cerealelor ecologice. Această capacitate de încărcare reprezintă un centru logistic excelent pentru activitatea principală a Norofert. Orice tipuri de culturi bio, produse sau primite în schimbul inputurilor ecologice, pot fi vândute la export pe Dunăre.

Norofert Group este o companie listată pe piaţa AeRO din martie 2020. Capitalizarea de piaţă a Norofert a ajuns la 228 milioane de lei.

Norofert Group este principalul producător de inputuri organice şi un jucător cu experienţă pe piaţa agricolă din România. Înfiinţată în 2000 ca afacere de familie, compania a început iniţial ca importatoare de îngrăşăminte de înaltă calitate de pe pieţele occidentale în România. În 2015, odată cu preluarea afacerii de către Vlad Popescu, compania a început să producă îngrăşăminte ecologice, produse fitosanitare organice, cum ar fi insecticide şi fungicide precum şi tratamente foliare şi pentru seminţe folosind reţetele sale originale.

Astăzi, Norofert este un grup de companii care include o linie de produse pentru agricultura ecologică (Norofert Organic), o linie de produse pentru agricultura convenţională (Karisma) şi o linie de produse pentru grădinari şi fermieri mici (Norofert Fito). Pe 3 martie 2020, acţiunile companiei au intrat la tranzacţionare pe Bursa de Valori Bucureşti sub simbolul „NRF”, iar pe 5 iunie 2020, obligaţiunile Norofert au debutat sub simbolul „NRF25” pe piaţa ATS-Bonds a BVB.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.