CBS şi Viacom au convenit un acord de fuziune care va avea loc integral în acţiuni, pentru a forma o companie cu venituri de peste 28 de miliarde de dolari, acţionarul lor principal luând decizia să reunifice cele două companii la 13 ani de la separarea lor, din cauza concurenţei tot mai intense de pe piaţa media, transmite Reuters.
Fiecare din acţiunile Viacom clasa A cu drept de vot şi Viacom Clasa B fără drept de vot vor fi convertite în 0,59625 dintr-o acţiune clasa A cu drept de vot respectiv acţiune clasa B fără drept de vot a CBS, au anunţat companiile.
Cele două companii sunt controlate de National Amusements, companie holding deţinută de miliardarul Sumner Redstone şi familia sa.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Acordul va mări conţinutul oferit de CBS clienţilor, care dobândeşte o importanţă mai mare ca efect al intensificării concurenţei pe piaţa serviciilor de streaming.
Compania va fi redenumită ViacomCBS, iar Bob Bakish, actualul director general al Viacom, va deveni director general al companiei nou formate. Fuziunea a fost aprobată în unanimitate de board-urile celor două companii, potrivit The Verge.
Fuziunea era discutată de ceva timp, dar înlăturarea directorului general al CBS, după o serie de acuzaţii referitoare la comportamente sexuale nepotrivite ale acestuia, şi numirea lui Shari Redstone drept acţionar princpal al CBS şi Viacom a îngreunat negocierile.
Tranzacţia va permite CBS să concureze cu companii ca WarnerMedia şi NBCUniversal, precum şi cu Amazon, Apple, Disney şi Netflix pe piaţa serviciilor de streaming.
CBS are deja un serviciu de streaming, CBS All Access, dar catalogul de conţinut al Viacom va completa oferta companiei.
ViacomCBS deţine un număr de mega branduri, între care Showtime, Nickelodeon, MTV, BET, Comedy Central şi Paramount Network, pe lângă CBS. ViacomCBS va putea oferi o bibliotecă de peste 140.000 de episoade TV şi peste 3.600 de filme.
CBS va cumpăra în cadrul fuziunii şi Paramount Pictures. Accesul la francize majore, între care seria Transformers, poate ajuta CBS să îşi mărească oferta de filme via CBS All Access, pentru a concura Disney şi Netflix.
În acelaşi timp, Viacom are propriul serviciu de streaming, Pluto TV, şi se îndreaptă spre lansarea unui serviciu individual care va include conţinut exclusiv de la producătorul de filme Tyler Perry. Nu este clar cum se vor potrivi în următorii ani toate acestea cu strategia generală a CBS referitoare la serviciile de streaming, inclusiv Nickelodeon, în CBS All Access, ca modalitate de a-şi dezvolta principalul serviciu de streaming şi a atrage o bază mai mare de abonaţi.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.