Modificările aduse Legii Insolvenţei vor permite antreprenorilor să îşi salveze afacerile şi să prevină concedierile, iar companile îşi vor putea amâna plata datoriilor până la 4 luni, timp în care se va lucra pe baza unui plan de restructurare, arată casa de avocatură ONV Law. În anumite condiţii, acordul de restructurare nu mai trebuie aprobat de instanţă.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”În contextul în care majoritatea companiilor romanesti se confruntă cu probleme financiare din cauza creşterii facturilor la energie şi gaze, ultimele noutăţi anunţate de autoritati care privesc modificarea Legii Insolvenţei 85/2014 vor duce la redresarea mediului de afaceri din România”, arată o analiză ONV Law.

Concret, noile modificări asigură acces, într-un stadiu timpuriu, la mecanisme naţionale eficace de restructurare, pentru a preveni insolvenţa şi a aduce o companie înapoi în circuitul economic.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

De asemenea, se va genera un grad mai mare de recuperare a creanţelor, afacerile vor putea rămâne în funcţiune, iar firma aflata in dificultate va putea păstra dreptul său de administrare pe tot parcursul procesului de prevenire a insolvenţei.

Sunt măsuri esenţiale, mai ales că previziunile antreprenorilor nu sunt optimiste: 7 din 10 au în plan să reducă sau să amâne investiţii viitoare. Mai mult decât atât, aproape 35% vor reduce numărul de angajaţi în viitorul apropiat, iar 8% vor pune lacătul pe uşă în perioada următoare, arată ultimele statistici ale Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii, arată casa de avocatură.

Antreprenorii aflaţi în pericol de insolvenţă au 7 paşi de urmat:

  • Conform noilor modificări ale legii, firma aflată în dificultate va avea posibilitatea de a propune un acord de restructurare, care va fi întocmit de către administratorul restructurării sau direct de către firmă, cu asistenţa acestuia;
  • Forma finală a acordului de restructurare va fi comunicată creditorilor care au de recuperat sume de bani de la firma aflată în dificultate;
  • Ulterior, administratorul planului de restructurare va putea purta negocieri cu creditorii privind plata sumelor restante;
  • Acordul de restructurare se votează doar de către creditorii ale căror datorii sunt eşalonate sau reduse prin acest plan;
  • După ce planul este aprobat de creditori, firma va putea depune la instanţă cerere pentru confirmarea acordului de restructurare;
  • Cererea de soluţionare a acordului de restructurare va trebui să fie soluţionată de către instanţă, în termen de maxim 10 zile de la data înregistrării acesteia.

„Acordul de restructurare este obligatoriu pentru toţi creditorii unei firme, chiar dacă au votat împotrivă sau nu şi-au exprimat deloc votul. De reţinut, pentru firmele care au realizat în anul precedent o cifră de afaceri netă de până la 0,5 milioane euro, în echivalent în lei, iar acordul de restructurare a fost aprobat de toţi creditorii, nu mai este necesară aprobarea acordului în instanţă. În plus, se vor putea negocia condiţiile de plată a creanţelor cu creditorii, atât individual cât şi prin convocarea acestora în cadrul unei şedinţe colective. De asemenea, nu va fi nevoie de disponibilizări, se va elimina stigmatul insolvenţei şi se va dezvolta spiritul antreprenorial”, declara avocatul Bogdan Frigioiu, senior associate ONV Law.

Nu în ultimul rând, în procedurile de restructurare preventivă şi de insolvenţă vor putea fi folosite mijloace electronice de comunicare iar aceste măsuri vor salva multe afaceri în România, în lupta lor de supravieţuire în perioada post-pandemica, apreciază specialiştii ONV Law.

Fondată în 2000, ONV Law acordă consultanţă juridică clienţilor privaţi şi instituţionali în domenii precum achiziţii publice şi concesiuni, market entry, dreptul aviaţiei şi infrastructură aeroportuară, dreptul societar, dreptul muncii, dreptul concurenţei, dreptul mediului, precum şi dreptul digital.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.