Producătorul de avioane Boeing îndeamnă companiile aeriene să inspecteze noile avioane 737 MAX pentru un posibil şurub slăbit în sistemul de control al direcîiei, a anunţat joi Administraţia Federală a Aviaţiei (FAA), transmite Reuters.
FAA a declarat că ”monitorizează îndeaproape” inspecţiile ţintite ale Boeing 737 MAX şi că va lua în considerare acţiuni suplimentare pe baza oricărei descoperiri ulterioare de hardware slăbit sau lipsă.
Boeing a recomandat inspecţii după ce un operator internaţional a descoperit un şurub cu o piuliţă lipsă, în timp ce efectua întreţinerea de rutină a unui mecanism din legătura de control al cârmei, a spus FAA.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Boeing a descoperit o altă o aeronavă, nelivrată, cu o piuliţă nestrânsă corespunzător, a spus agenţia.
”Problema identificată pe acel avion a fost remediată. Dintr-un exces de precauţie, recomandăm operatorilor să îşi inspecteze avioanele 737 MAX şi să ne informeze cu privire la orice constatări. Am informat FAA şi pe clienţii noştri şi vom continua să-i ţinem la curent cu evoluţia situaţiei”, a spus Boeing.
Producătorul de avioane a recomandat companiilor aeriene să îşi inspecteze avioanele MAX în termen de două săptămâni, dar avioanele 737 MAX livrate pot continua să zboare în siguranţă, a spus Boeing.
Producţia şi livrarea avioanelor MAX vor continua. Problema nu afectează avioanele de model mai vechi 737 Next Generation, a spus Boeing.
United Airlines, un client important al MAX, a declarat că ”nu a anticipat că aceste inspecţii vor avea un impact asupra operaţiunilor noastre”.
Southwest Airlines şi American Airlines, alţi doi clienţi importanţi din SUA ai MAX, nu au răspuns imediat unei solicitări de comentarii.
FAA a declarat că Boeing a emis un mesaj prin care îndeamnă operatorii de avioane mai noi, cu un singur culoar, să inspecteze tiranţii specifici care controlează mişcarea cârmei, pentru eventuale componente slăbite.
Cârma controlează poziţia nasului unei aeronave în timpul zborului.
Inspecţiile implică scoaterea unui panou de acces şi validarea faptului că hardware-ul a fost instalat corect, a spus Boeing.
Procesul ar trebui să dureze două ore, iar Boeing inspectează aeronavele 737 MAX nelivrate înainte de a le preda clienţilor.
”FAA va rămâne în contact cu Boeing şi companiile aeriene în timp ce inspecţiile sunt în desfăşurare”, a spus agenţia, cerând companiilor aeriene să răspundă dacă a fost detectat anterior vreo piesă slăbită şi să ofere detalii despre cât de repede pot fi finalizate aceste inspecţii.
Orice problemă care implică o cârmă care nu funcţionează corect ar putea fi identificată într-o verificare înainte de zbor, deoarece echipajele de zbor examinează în mod obişnuit sistemul de cârmă înainte ca o aeronavă iese pe poartă, a spus Boeing.
Inspecţiile vor ajuta FAA să stabilească cât de răspândită este problema şi dacă este un semn al unei scăderi mai mari a calităţii producţiei, care impune autorităţilor de reglementare să ia măsuri suplimentare, a declarat Anthony Brickhouse, expert în siguranţa aeriană la Universitatea Aeronautică Embry-Riddle.
”Companiile aeriene trebuie să ia acest lucru în serios. Dar, în calitate de membru al publicului zburător, nu văd asta ca o problemă de care să fiu îngrijorat”, a spus el
Avioanele 737 MAX au fost blocate la sol timp de 20 de luni în întreaga lume, după ce două accidente mortale, produse în 2018 şi 2019, au ucis 346 de persoane în Etiopia şi Indonezia.
Boeing încă aşteaptă certificarea pentru versiunea mai mică 737 MAX 7 şi avionul mai mare MAX 10.
FAA a analizat cu atenţie avioanele MAX. În 2021, FAA a declarat că urmăreşte toate avioanele 737 MAX, folosind date satelitare.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.