Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioşteanu, a anunţat, marţi, că au fost începute lucrările în zona protejată a celei mai dificile structuri de pe A0 - podul peste lacul Cernica
„Am fost pe şantierul Lotului 4 al Autostrăzii Bucureşti A0 Nord, pentru a verifica progresul lucrărilor pe acest lot, care, deşi este cel mai mic ca lungime (4,47 km), este cel mai dificil, din cauza supratraversării cu un pod în lungime de 1,3 km a Lacului Cernica (arie protejată). Stadiul lucrărilor este următorul: au început lucrările la ultima structură neatacată şi, totodată, cea mai complexă şi dificilă de pe întregul inel A0 - podul peste lacul Cernica, în conformitate cu Acordul de Mediu care a impus începerea lucrărilor după data de 1 noiembrie”, a scris Irinel Ionel Scrioşteanu pe Facebook.
Potrivit secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, la momentul actual, în zona respectivă se realizează platforma de pământ în lac, se armează şi cofrează riglele pilelor P1 şi P2, se aprovizionează cu carcasele de armătură necesare piloţilor şi, în acelaşi timp, se execută lucrări de umpluturi cu pământ pe traseul autostrăzii.
De asemenea, precizează Scrioşteanu, continuă lucrările la pasajul peste calea ferată Bucureşti Sud - Olteniţa, unde se execută lucrări de umpluturi cu balast în zona culeei C2, lucrări de forare, armare şi betonare a piloţilor, se montează eşafodajele de susţinere a riglelor pilelor, se armează, cofrează şi betonează riglele pilelor, se armează, cofrează şi betonează cuzineţii + antiseismici.
Totodată, se execută lucrări de asfaltare a variantei provizorii pentru relocarea DJ301, iar zilele următoare traficul va fi relocat pe acesta, şi se instalează două utilaje de forat pentru execuţia piloţilor aferenţi pasajului peste DJ301. Potrivit secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, în zona Pantelimon se execută lucrări de relocare a reţelelor de telecomunicaţii şi conducte gaze.
„Antreprenorul avea mobilizate în şantier 241 persoane şi 87 utilaje şi va construi pe circa jumătate din lungimea acestui lot două structuri cu o complexitate ridicată, printre care: pasaj peste calea ferată Bucureşti Sud - Olteniţa (km 51+077), în lungime de 504 metri, pod pe autostradă peste Lacul Cernica şi drum de exploatare, în lungime de 1.274 metri. Lotul 4 Nord este cel care face joncţiunea cu Autostrada Bucureşti - Constanţa A2 prin nodul rutier de la A0 x A2, iar termenul de finalizare contractual este primăvara anului 2026. Având în vedere capacitatea de mobilizare a antreprenorului, consider că acest lot ar putea fi finalizat chiar la sfârşitul anului viitor”, a mai anunţat Irinel Scrioşteanu.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.