Un grup de asigurători occidentali a asigurat acoperire pentru navele cisterne care transportă ţiţei rusesc, ceea ce a permis continuarea livrărilor de petrol după ce mulţi din sectorul comercial s-au retras de teamă să nu încalce regulile plafonului de preţ al G7, arată date de la comercianţi şi expeditori, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Datele văzute de Reuters au arătat că cinci asigurători, inclusiv American Club, West of England din Luxemburg şi Gard din Norvegia, au oferit asigurare pentru 10 tancuri petroliere care au navigat din Rusia în Asia în acest an.

American Club şi West of England au oferit asigurare pentru două nave - Gioiosa şi Orion I - care au efectuat călătorii similare la începutul anului 2024.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Ambele nave au luat la bord ţiţei de la compania petrolieră rusă de stat Rosneft în Marea Baltică a Rusiei şi au navigat în China, au arătat datele.

American Club a spus că nava, care arborează pavilionul Panama, se află pe lista sa de acoperire. West nu a comentat despre tancuri petroliere specifice.

Gard din Norvegia, despre care datele au arătat că asigură o navă separată, a refuzat să comenteze, de asemenea.

Cele trei companii non-profit, care asigură navele împotriva poluării cu petrol, rănirilor şi pierderilor de vieţi omeneşti, spun că oferă un serviciu membrilor lor.

Amploarea serviciilor continue ale asigurătorilor occidentali pentru asigurarea anumitor tranzacţii petroliere ruseşti nu a fost făcută publică anterior, deoarece plafonul a fost impus în 2022, după războiul din Ucraina.

Plafonul, impus de Grupul celor Şapte naţiuni industrializate şi de aliaţii lor pentru a reduce capacitatea Moscovei de a finanţa războiul, permite asigurătorilor şi navelor occidentale să participe la comerţul cu petrol rusesc doar dacă petrolul este vândut sub 60 de dolari pe baril.

Mulţi dintre cei care au încetat să comercializeze astfel de mărfuri au spus că o fac pentru că nu puteau fi siguri de preţul petrolului transportat de navele pe care le asigurau.

Rusia, care a interzis firmelor sale să respecte plafonul de preţ, a vândut ţiţeiul său emblematic Urals în porturile baltice pentru o medie de 69,4 dolari pe baril. în acest an, cu mult peste limita de preţ, arată datele LSEG.

Asigurătorii şi proprietarii de nave nu sunt aşteptaţi să investigheze preţul. În schimb, agenţiile occidentale de aplicare, inclusiv Trezoreria SUA, solicită companiilor de asigurări să solicite aşa-numitele atestări de la părţile care cumpără şi vând ţiţeiul, că petrolul a fost vândut sub plafonul de preţ.

International Group (IG) of P&I Clubs - care oferă asigurări pentru 90% din flota mondială - a declarat în aprilie că procesul de atestare a fost viciat şi riscă să-şi expună membrii la încălcări ale plafonului de preţ. IG nu a răspuns unei solicitări de comentarii cu privire la riscuri.

Asigurătorii identificaţi de Reuters au declarat separat că se bazează pe scrisorile de atestare de la participanţii la tranzacţii că toate lucrările sunt legale şi respectă sancţiunile occidentale.

Reuters nu a putut contacta niciuna dintre părţi, deoarece acestea nu au fost numite din cauza confidenţialităţii comerciale.

American Club, membru al IG, a declarat că nu a avut acces direct la informaţii despre preţ atunci când a furnizat asigurare pentru tancul Gioiosa. Gard a spus că se bazează pe atestarea plafonului de preţ şi că verifică, de asemenea, surse suplimentare de date şi informaţii.

Ambele companii au adresat întrebări suplimentare privind plafonul către IG.

Ceilalţi furnizori de asigurări pentru petrolul rusesc au inclus Maritime Mutual din Noua Zeelandă şi membrul IG London P&I Club, a arătat cercetarea Reuters bazată pe datele de transport şi tranzacţionare.

Maritime Mutual şi London P&I nu au răspuns la o solicitare de comentarii cu privire la riscurile potenţiale. Cu toate acestea, Maritime Mutual, care nu face parte din grupul IG, a furnizat Reuters o copie a poliţei sale de asigurare petrolieră din Rusia şi o copie în alb a unei scrisori de atestare care afirmă că acoperirea va fi retrasă dacă un transport încalcă limita de preţ.

Scrisoarea cere unei companii care solicită asigurare – de obicei un navlositor sau un expeditor – să-i spună asigurătorului numele navei, portul acesteia şi data încărcării şi descărcarii.

Acesta solicită navlositorului să ateste că transportul este în conformitate cu plafonul de preţ, dar nu necesită includerea preţului plătit oriunde în atestare.

West a mai spus pentru Reuters că regimul de plafonare a preţurilor tratează proprietarii de nave şi asigurătorii ca participanţi indirecţi la tranzacţii, cunoscut sub numele de nivelul trei, prin urmare nu sunt obligaţi să verifice preţurile.

Navlositorul/comerciantul nu va oferi niciodată acele informaţii (de preţ) şi nu va da marjele lor”, a declarat luna trecută Tony Paulson, şeful pentru Asia şi director corporativ al West, pentru un podcast Lloyd’s List.

Gard, West P&I, American Club au spus că vor încheia coperta dacă ar apărea informaţii că atestarea este inexactă şi preţul este peste plafon.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.