Producătorii de automobile europeni sunt cei mai afectaţi de o grevă docherilor din porturile de pe coasta de est şi de pe coasta Golfului SUA, deoarece se bazează foarte mult pe acele locaţii, dar prelungirea grevei ar putea afecta industria mai largă, dacă furnizorii au de suferit, susţin analişti citaţi de Reuters.
Muncitorii portuari au început marţi devreme prima lor grevă pe scară largă din aproape 50 de ani, oprind fluxul a aproximativ jumătate din transportul maritim al naţiunii.
Sindicatul International Longshoremen's Association, care reprezintă 45.000 de lucrători portuari, a negociat cu grupul de angajatori Alianţa Maritimă a Statelor Unite (USMX) un nou contract pe şase ani.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
”Coasta de Est aduce o mulţime de maşini, în special portul Baltimore. Dacă (greva) se va transforma în săptămâni, va fi o tragedie””, a declarat Steve Hughes, CEO al HCS International, care oferă consiliere sectorului auto în probleme de transport maritim.
În ultimele 12 luni, porturile aflate în grevă s-au ocupat de importuri de vehicule în valoare de 37,8 miliarde de dolari, a spus Hughes. Şi asta nu include piesele auto, care sunt utilizate atât în fabricarea de vehicule, cât şi pe piaţa pieselor de schimb, a spus el.
”Dacă te uiţi la o maşină GM, vei găsi acum tot felul de piese europene şi asiatice în acele maşini”, a spus Hughes.
Asociaţia producătorilor de motoare şi echipamente, un grup comercial pentru furnizorii de maşini, a cerut preşedintelui Joe Biden şi administraţiei sale să forţeze ambele părţi să se întoarcă la masa negocierilor.
Lipsa de piese i-ar putea determina pe unii producători de automobile să reducă producţia de vehicule, deşi analiştii au spus că unii ar putea saluta în linişte acest lucru.
Stellantis, de exemplu, are stocuri de vehicule foarte mari.
Analistul Barclays, Dan Levy, a spus că 70% din importurile de piese auto în SUA vin prin porturile afectate, deşi companiile probabil şi-au construit unele stocuri, deoarece riscul de grevă era vizibil de ceva vreme.
Dacă producătorii de automobile sunt forţaţi să aducă piese cu avionul, acest lucru ar putea creşte costurile.
”Toate acestea sunt foarte, foarte inflaţioniste”, a spus Hughes.
Producătorii de automobile europeni, dintre care mulţi folosesc porturile aflate în grevă, ar fi cei mai afectaţi, a spus Levy într-o notă de cercetare.
”Europenii (producătorii de automobile) se bazează foarte mult pe Baltimore pentru importuri şi pe porturile din sud-est (adică Charleston) pentru exporturi, deoarece cea mai mare parte a expunerii producţiei din SUA se află în această regiune”, a spus el.
BMW a spus că monitorizează situaţia îndeaproape şi lucrează pentru a minimiza orice impact, în timp ce Volvo Cars a spus că elaborează planuri de urgenţă, dar nu a experimentat încă niciun impact vizibil.
Oficialii Volkswagen şi Mercedes nu au putut fi contactaţi imediat pentru a comenta.
Importurile europene au reprezentat până la jumătate din vânzările producătorilor germani din SUA în ultimii ani, iar Volvo Car este şi mai dependentă, a spus Levy.
Cu toate acestea, cu stocurile mai mari decât de obicei, companiile s-ar fi pregătit, iar impactul grevei ar putea fi limitat, dacă nu va fi o grevă îndelungată, a spus el.
Producătorul de camioane Volvo a declarat că compania a stocat piese şi a analizat redirecţionarea transporturilor pentru a minimiza impactul şi nu se aşteaptă la niciun impact pe termen scurt.
Producătorii de automobile din Detroit ar putea beneficia de fapt, modest, deoarece stocurile reduse din industrie ar putea limita presiunea asupra preţurilor, a spus Levy.
Companiile, inclusiv General Motors şi Ford, sunt mai probabil afectate de importul de piese, deoarece majoritatea importurilor lor de vehicule vin cu camioane şi feroviare din Canada şi Mexic, a spus el.
Monitorizăm cu atenţie situaţia şi avem planuri de urgenţă în vigoare. Vom continua să lucrăm pentru a atenua orice impact semnificativ asupra operaţiunilor noastre şi vom face ajustări după cum este necesar”, a spus GM într-un comunicat.
Producătorul auto din Detroit a refuzat să ofere detalii despre modul în care utilizează porturile sau natura planurilor sale de urgenţă.
Ford a spus că monitorizează situaţia, dar a declarat că este prea devreme pentru a specula asupra potenţialelor impacturi.
Producătorii de automobile din Asia pot fi mai puţin afectaţi, a spus Levy.
Toyota a acumulat un inventar suplimentar de vehicule în ultimele două săptămâni, pentru a câştiga timp, şi a urmărit îndeaproape discuţiile, a declarat Jack Hollis, vicepreşedintele executiv al Toyota pentru America de Nord, într-un interviu.
Mazda a spus că porturile Baltimore şi Jacksonville, Florida, sunt importante pentru producătorul auto japonez, dar stocurile sale de vehicule sunt suficiente pentru a satisface cererea pe termen scurt.
Honda a spus că a fost afectată de grevă, fără a oferi detalii. Hyundai a declarat că afiliatul său de logistică, Hyundai Glovis, monitorizează îndeaproape discuţiile şi lucrează la planuri alternative pentru a asigura livrarea vehiculelor.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.