Aglomeraţia din porturile majore pentru containere Shanghai şi Ningbo din China s-a agravat după închiderea unui terminal din Ningbo, unde au fost depistate cazuri de Covid-19 în această săptămână, transmite Reuters.
Măsurile mai strcite pentru combaterea epidemiei de coronavirus încep să afecteze noi părţi ale economiei. Varianta Delta, care este foarte contagioasă, a fost depistată în mai mult de o duzină de oraşe, de la sfârşitul lunii iulie.
Patruzeci de nave transportatoare de containere aşteptau joi la ancorajul exterior Zhoushan, în creştere de la 30 pe 10 august, când un muncitor de la terminalul de containere Meidong a fost testat pozitiv pentru Covid-19, arată datele urmărite de Refinitiv.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Terminalul Meidong a suspendat toate operaţiunile de miercuri, în timp ce alte terminale din Ningbo au impus restricţii care limitează numărul de persoane şi mărfuri care intră în zonele portuare.
Proprietarul Meidong, Ningbo Zhoushan Port, a afirmat joi, într-o declaraţie, că va redirecţiona navele care urmează să facă escală la Meidong către alte terminale din Ningbo şi se va coordona cu alte porturi pentru a uşura restanţele.
Compania de transport maritim CMA CGM (a publicat joi o notă prin care se spune că unele nave vor fi redirecţionate către Shanghai sau vor sări peste escale în Ningbo.
Hapag-Lloyd se aşteaptă ca suspendarea din Meidong să provoace întârzieri pentru unele traversări planificate, potrivit unui comunicat al companiei.
Portul Ningbo Zhoushan a declarat că operaţiunile la celelalte terminale din Ningbo au rămas normale.
Porturile din apropierea Shanghaiului, unde multe nave sunt redirecţionate, înregistrează cea mai gravă aglomeraţie din ultimii trei ani.
Aproximativ 30 de nave fac coadă în afara portului Yangshan, un terminal cheie pentru containere din Shanghai, au arătat datele Refinitiv.
Porturile din estul Chinei au reluat operaţiunile şi au recuperat restanţele în urma taifunului In-Fa, care a afectat volumul de manipulare a containerelor cu 10% la sfârşitul lunii iulie, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor de la China Ports and Harbors Association.
Cele mai recente blocaje au urmat întreruperilor masivea manipulării containerelor în sudul Chinei, în iunie, când porturile din apropierea Shenzhenului au impus măsuri stricte de izolare din cauza Covid-19, care au dus la blocarea traficului a zeci de nave de containere.
Noul val de aglomeraţie portuară din estul Chinei ar putea creşte şi mai mult tarifele de expediere a containerelor, care au depăşit recent 20.000 de dolari pentru un container de 40 de picioare, pe ruta majoră China-SUA.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.