Workspace Studio, companie specializată în soluţii de amenajare şi partener unic acreditat al Herman Miller în România, a încheiat 2020 cu o cifră de afaceri de 9 milioane de euro, în scădere cu peste 14%, faţă de 10,5 milioane euro în 2019, pe fondul pandemiei.
"Workspace Studio, companie specializată în soluţii de amenajare orientate către ergonomie şi partener unic acreditat al Herman Miller în România, a încheiat 2020 cu o cifră de afaceri de 9 milioane de euro. Rezultatele financiare au fost influenţate de pandemie, însă contextul a reprezentat cadrul ideal pentru o extindere accelerată către retail", a anunţat compania.
Dacă trimestrul II şi o parte din trimestrul III din 2020 au fost puternic afectate de incertitudinea din piaţă şi schimbările din real-estate, în trimestrul IV compania a reuşit să recupereze prin oferirea de noi soluţii, adaptate contextului, pentru birourile ce au continuat să funcţioneze, dar şi prin extinderea către B2C, spun reprezentanţii companiei.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Astfel, cifra de afaceri a Workspace Studio în 2020 s-a ridicat la 9 milioane de euro, în care segmentul B2C a reprezentat 7% din total, pondere în creştere faţă de 3% în 2019. Finalul de an a menţinut dinamica pozitivă de după ridicarea restricţiilor atât în B2C, cât şi în proiectele B2B, ultimul trimestru aducând aproape 30% din cifra totală de afaceri.
"Împreună cu Allspace Interiors, subsidiara noastră specializată în lucrări de fitout, partiţii şi pardoseli, am depăşit 10 milioane de euro într-un an plin de incertitudini şi în care nu am avut nici un proiect mare. Este încă un semn că, în ciuda unui oarecare declin al pieţei de birouri, clienţii caută produse şi soluţii de calitate superioară şi parteneri integri care să ofere servicii profesionale de înalt nivel", spune Horatiu Didea, managing partner al Workspace Studio.
Cele mai căutate produse la nivelul anului 2020 au rămas scaunele ergonomice de la Herman Miller, urmate de cabinele acustice care asigură intimitate şi separare, precum şi soluţiile pentru purificarea aerului, accesate de companiile care au optat pentru păstrarea birourilor deschise şi munca în sistem hibrid home & office.
De asemenea, companiile orientate către confortul şi wellbeing-ul angajaţilor au direcţionat bugete către susţinerea amenajării biroului ergonomic de acasă. Investiţia medie susţinută de angajatori a fost 1.500 euro/angajat. Pe de altă parte, companiile care au demarat proiecte de reamenajare a birourilor s-au îndreptat mai mult ca niciodată către produse cu calitate ridicată, investiţia medie într-un post de lucru crescând cu circa 20% faţă de 2019 şi depăşind 1.800 euro/post de lucru.
"Viitorul aparţine companiilor ai căror angajaţi vor fi productivi într-un sistem de muncă hibrid, la birou şi la distanţă. 2021, an ce urmează restricţiilor cauzate de pandemie, se conturează ca fiind unul în care spaţiile devin mai aerisite şi dezvoltă zone multifuncţionale. Birourile vor fi mai degrabă destinate muncii în echipă, transferului de know how, educatiei, integrării şi luării deciziilor, decât muncii individuale de procesare, care va rămâne preponderent la distanţă", adaugă Horaţiu Didea.
De asemenea, creşterea cererii de mobilier ergonomic pe segmentul rezidenţial în prima jumătate din 2020 a determinat Workspace Studio să se orienteze către piaţa de retail. Compania a investit 100.000 euro în lansarea unui magazin online care cuprinde în stoc produsele cele mai solicitate de acest segment de clienţi, respectiv scaunele ergonomice Herman Miller. În următorii 2 ani, acest segment este estimat să ajungă să genereze venituri de peste 1 milion de euro.
"Majoritatea angajaţilor vor continua să lucreze şi la distanţă în 2021, piaţa muncii suferind schimbări ce se vor menţine şi în anii următori. Prin urmare, nevoia de a asigura spaţii de lucru confortabile şi care să asigure productivitatea în locuinţă este într-o continuă creştere", precizează Horaţiu Didea.
De asemenea, în 2020, Workspace Studio a investit 250.000 de euro în extinderea showroom-ului propriu. Suprafaţa totală ocupată de showroom a crescut astfel cu 45%, până la 550 de mp.
"Ne aşteptăm ca segmentul nostru de piaţă -al amenajărilor orientate către ergonomie -să crească, susţinut atât de nevoia de regândire a spaţiului de birou, dar şi de nevoia amenajării zonelor de muncă în interiorul locuinţei Am decis să continuăm planul de extindere a showroom-ului, în ciuda perioadei incerte de la mijlocului anului trecut, pentru a putea expune o varietate mai mare de produse şi soluţii adaptate contextului actual şi birourilor prezentului şi viitorului", adaugă Horaţiu Didea.
Acesta estimează că suprafeţele birourilor vor fi reduse în medie cu circa 30%, pentru că vor deservi un număr mai redus de angajaţi care merg zilnic la birou.
"Însă ca design vor fi mai aerisite, mai confortabile şi mai orientate către wellbeing, cu alte cuvinte, mai ergonomice. Companiile deja investesc mai mult în calitate şi în design care să asigure mediul propice pentru socializare, conectare, inovaţie şi luarea deciziilor. Mai mult decât atât, spaţiile trebuie să asigure condiţii de muncă în siguranţă şi sănătatea angajaţilor, de aceea materialele de calitate, care suportă curăţare şi igienizare repetată sunt mai căutate ca oricând", a mai spus Horaţiu Didea.
Workspace Studio este distribuitor de mobilier de birou de înaltă calitate şi ergonomie şi dealer partner autorizat unic al Herman Miller în România.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.