Directorul Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime, Nicolae Dan Tivilichi, spune că Portul Constanţa este numărul unu în lume în privinţa traficului de cereale şi va rămâne pe această poziţie şi în acest an, el precizând că este nevoie ca portul să dezvolte şi în alte direcţii.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

“Portul Constanţa este numărul unu în lume în ceea ce se cheamă cereale şi anul acesta va rămâne numărul 1 în lume”, a declarat directorul CN APMC, Nicolae Dan Tivilichi, miercuri, într-o conferinţă de presă.

El a precizat că toate depozitele de cereale din Europa de Est, dar şi din Portul Constanţa sunt pline, urmând ca în curând să înceapă livrarea stocurilor.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

“Toate depozitele de cereale din Europa de Est, de Sud, Constanţa şi tot ce vreţi dumneavoastră şi toţi operatorii de aici au silozurile pline. Rusia a mers la un preţ mai jos la cereale, s-a aşteptat să termine ei marfa şi probabil va începe să se livreze din ceea ce avem stocuri”, a explicat Tivilichi.

El estimează pentru anul viitor o creştere a producţiei agricole şi, implicit, o creştere a traficului de cereale în Portul Constanţa.

“Se estimează o creştere a producţiei agricole, mai ales în Serbia, unde au pătruns principalii traderi de cereale care vor creşte cantitaea de cereale pe suprafaţa cultivată. Estimăm un potenţial între 5 şi 6 milioane de tone de cereale. Poate nu va fi tot în 2018, dar există acest potenţial, depinde de noi să-l atragem”, a mai spus directorul CN APMC.

El a mai declarat că doreşte ca Portul Constanţa să se dezvolte şi în alte direcţii, să nu stea doar în traficul de cereale.

“Portul Constanţa nu trebuie să stea numai în cereale. Considerăm că Portul Constanţa poate avea o valoare deosebită în ceea ce se cheamă segmentul de energie sau oil şi gaz cum îi mai spune. Vă pot spune că în perioada imediat următoare, înţeleg că a ieşit şi certificatul de urbanism, va fi construit un nou terminal petrolier în Portul Constanţa Sud Agigea. (...) Ne uităm cu interes spre ceea ce se întâmplă în zona Midia, la Rompetrol, cu rafinăria de la Năvodari, unde sperăm şi avem promisiuni că va fi o creştere a nivelului de trafic prin portul Midia”, a mai declarat Nicolae Dan Tivilichi.

De asemenea, directorul general al Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa doreşte şi dezvoltarea sistemului de transport RO-RO, anunţând deschiderea unei linii Constanţa – Istanbul la sfârşitul acestei an sau începutul anului viitor.

“Un alt punct al Portului Constanţa pe care dorim să-l dezvoltăm şi avem premise importante de dezvoltare este cel al sistemului de transport RO-RO. Avem toate şansele ca la sfârşitul lunii decembrie, ianuarie cel târziu, să redeschidem linia Constanţa – Istanbul, ceea ce ar fi un mare câştig pentru portul Constanţa”, a declarat directorul APMC . 

El a menţionat că o firmă din Turcia şi-a manifestat interesul de a dezvolta această activitate, urmând ca la început să fie o cursă RO-RO pe săptămână, urmând ca în iunie să fie trei nave pe săptămână, iar până la sfârşitul anului viitor să se ajungă la 4-5 nave pe săptămâna care să realizeze curse între Istanbul şi Constanţa. 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.