Acţiunile Netflix au crescut miercuri cu 13%, atingând un maxim istoric, după ce gigantul de streaming a raportat o creştere record a numărului abonaţilor, cu 18,9 milioane, în trimestrul sărbătorilor, consolidându-şi poziţia dominantă în faţa competitorilor.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Marţi, compania a anunţat creşteri de preţuri în pieţe cheie, inclusiv SUA, cu scopul de a stimula veniturile, pe măsură ce îşi schimbă accentul de la creşterea numărului de abonaţi la alte metrici de performanţă, cum ar fi vânzările.

"Am crezut că e o greşeală de tipar. Netflix a sfidat din nou aşteptările, livrând o creştere a numărului de abonaţi cu mult peste cele mai optimiste estimări," a declarat analistul Laurent Yoon de la Bernstein.

Cu o bază globală de abonaţi ce depăşeşte acum 300 de milioane, Netflix domină războiul platformelor de streaming şi are o poziţie de negociere mai puternică cu agenţiile de publicitate, pe măsură ce îşi dezvoltă serviciul susţinut de reclame.

Valoarea de piaţă a companiei, deja mai mare decât cea combinată a rivalilor săi Disney, Comcast, Paramount şi Warner Bros Discovery, ar putea creşte cu peste 50 de miliarde de dolari, dacă trendul acţiunilor se menţine. Acţiunile au atins un preţ record de 988 de dolari pe unitate în tranzacţiile de miercuri dimineaţă, deschizând calea pentru o posibilă divizare a acţiunilor.

Extinderea în sporturi live şi conţinut popular

Succesul Netflix din ultimul an a fost impulsionat de extinderea sa în sporturi live, incluzând meciul de box dintre Jake Paul şi Mike Tyson, dar şi debutul transmisiunilor National Football League de Crăciun, care au inclus un spectacol la pauză susţinut de Beyonce.

Meciul Tyson-Paul din 15 noiembrie a devenit cel mai urmărit eveniment sportiv din istorie pe platformă, generând cel mai mare număr de noi abonaţi pentru orice eveniment de la începutul urmăririi acestor date în 2019.

De asemenea, Netflix a avut succes cu titluri populare, cum ar fi sezonul doi din "Squid Game" şi filmul "Carry-On".

"Licenţele pentru drepturile sportive pot fi extrem de costisitoare, dar Netflix a ales inteligent să se concentreze pe evenimente speciale, care atrag atât spectatori, cât şi publicitate," a explicat Dan Coatsworth, analist la AJ Bell.

Netflix a obţinut deja drepturile de difuzare în SUA pentru ediţiile din 2027 şi 2031 ale Cupei Mondiale de Fotbal Feminin FIFA, iar analiştii estimează că va începe să liciteze pentru alte competiţii sportive majore.

Creştere limitată a veniturilor

Deşi raportul financiar este impresionant, există o îngrijorare: creşterea spectaculoasă a numărului de abonaţi nu a generat o creştere similară a veniturilor. Vânzările au crescut cu 16%, depăşind estimările cu doar 100 de milioane de dolari, în timp ce creşterea numărului de abonaţi a fost de două ori mai mare decât aşteptările.

Aceasta se datorează numărului mare de noi abonaţi din ţări cu venit mediu pe utilizator (ARPU) mai scăzut, precum şi abonaţilor la planul cu reclame, a explicat analistul Ben Barringer de la Quilter Cheviot. Totuşi, creşterile de preţuri anunţate şi cele planificate pentru 2025 ar trebui să impulsioneze veniturile.

Anul acesta, Netflix va lansa noi sezoane ale unor seriale populare precum "Stranger Things" şi "Wednesday", şi a început deja să transmită "WWE RAW".

Cel puţin 24 de analişti şi-au crescut ţinta de preţ pentru acţiuni, aducând valoarea medie estimată la 1.025 de dolari, conform datelor LSEG.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.